Компроміс з «євробляхерами»: про нові правила розмитнення авто

«Євробляхи» в законі Повний текст читайте тут: https://glavcom.ua/publications/jevroblyahi-v-zakoni-vse-shcho-treba-znati-pro-novi-pravila-rozmitnennya-avto-543345.html

Парламент пішов на компроміс з «євробляхерами», але ті знову незадоволені палять машини та знову збираються блокувати столицю.

Верховна рада схвалила нову модель оподаткування авто з іноземною реєстрацією. Народні депутати сьогодні, 8 листопада, ухвалили в другому читанні законопроекти №8487 і №8488. Ними вносяться зміни до Податкового і Митного кодексів, зокрема зменшується розмір мит для ввезених автомобілів та встановлюються суворі штрафи за порушення строків розмитнення, зазначає Главком.

Поки депутати приймали законопроекти, власники авто на іноземних номерах протестували. Протягом двох днів вони блокували урядовий квартал.

Нові правила хоч і писалися з урахуванням побажань власників «євроблях», все ж протестувальників задовольнили не сповна.

Попри це закони тепер очікують підпису президента, а «євробляхери» тепер сподіваються на вето глави держави.

Що змінилося?

Власники автомобілів з іноземною реєстрацією матимуть після введення закону у дію 180 днів для розмитнення своїх раніше ввезених транспортних засобів.

Для тих, хто встигне зробити це протягом 90 днів, діятиме знижка на розмитнення у розмірі 50%.

Голова комітету з питань податкової та митної політки Ніна Южаніна зазначила, що таким чином депутати вирішили врахувати вимоги активістів під Верховною радою. Вона підкреслила, що знижка дасть можливість українцям розмитнити автомобіль за тими ставками, які на етапі переговорів влаштовували активістів, які вимагали дешевого акцизу.

Южаніна нагадала, що «євробляхери» були готові на цифру до 500 євро. Протягом цих «пільгових» 90 днів сума акцизу буде приблизно дорівнювати саме такій сумі, підкреслила нардеп.

До речі, знижкою можна скористатись не тільки тим, хто вже ввіз машину з іноземною реєстрацією в Україну до моменту прийняття закону. Будь-який громадянин України матиме можливість протягом цих трьох місяців завезти автомобіль з-закордону і, головне, розмитнити удвічі дешевше встановлених законом тарифів.

Кошти, які будуть отримані при розмитненні автомобілів, що були завезені в Україну після 1 січня 2015 року, надійдуть до Пенсійного фонду.

Якщо власник автомобіля буде розмитнювати його у термін з 91 до 180 днів від початку дії закону, знижки не отримає. Але протягом цього часу ті, хто бажає легалізувати авто, не будуть змушені платити суворі штрафи за перевищення терміну використання нерозмитненої машини на території України.

Прийняті після першого читання правки до законопроекту дозволяють їм протягом 180 днів сплатити уніфікований штраф у 8500 грн, і не треба буде окремо платити за порушення статей митного кодексу.

Скільки буде коштувати розмитнення автомобіля на «євробляхах»

У вартість розмитнення авто входять базова ставка акцизу, ПДВ (20%), ввізне мито (10%) і збір до Пенсійного фонду (3-5% від вартості).

Законом запроваджуються нові базові ставки акцизу.

До базових ставок будуть застосовуватися коефіцієнт об’єму двигуна і коефіцієнт віку транспортного засобу.

Коефіцієнт об’єму двигуна буде визначатися шляхом ділення об’єму циліндрів двигуна (в куб. см) авто, яке належить розмитнити, на 1000 куб. см.

Коефіцієнт віку транспортного засобу дорівнюватиме загальній кількості років автомобіля. При цьому для нових авто та авто, що використовувалися до одного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад 15 повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15.

Ставка податку для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами, встановлюється у розмірі 1 євро за 1 кВт. годин ємності електричного акумулятора таких транспортних засобів.

Ставка податку для транспортних засобів, що приводяться в рух тільки електричним двигуном, а також для гібридних легкових авто, встановлюється у розмірі 100 євро за 1 штуку.

Отже, головний принцип такий: чим старіша машина і чим більший у неї об’єм двигуна, тим більший акцизний збір за неї треба буде сплатити.

За запропонованою формулою, акциз на автомобіль з бензиновим двигуном об’ємом 1600 куб. см, якому п’ять років, буде становити 400 євро: 50 (базова ставка) множимо на 1,6 (коефіцієнт об’єму двигуна)  та на 5 (коефіцієнт віку). Розмитнення автомобіля з дизельним двигуном об’ємом 2000 куб. см, якому десять років обійдеться у 1500 євро.

Нові штрафи за порушення строків розмитнення «євроблях»

Законом №8488 передбачаються штрафи за порушення терміну перебування автомобіля на «евробляхах» у режимі транзиту та терміну тимчасового ввезення. Вони почнуть діяти після 180 днів з моменту початку дії закону.

Нерозмитнювати автомобіль в режимі транзиту дозволено протягом п’яти днів у зоні діяльності однієї митниці, і 10 діб – в зоні діяльності двох митниць.

За один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника буде стягнуто 170 грн, а за три дні  — 850 грн.

Штраф за перевищення терміну від 10 до 20 діб дорівнюватиме 17 тис. грн, від 20 до 30 діб – 85 тис. грн, більш ніж на 30 діб – 170 тис. грн.

Штраф у 170 тис. грн передбачений також у випадку втрати або розкомплектування завезених з-закордону транспортних засобів.

Особа, яка ввезла в Україну автомобіль в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам чи розукомплектовувати його.

У режимі тимчасового ввезення автомобіль може перебувати нерозмитненим протягом року.

За прострочення вивезення порушення строків для режиму тимчасового ввезення на 3 доби штраф становитиме 850 грн, від 3 до 10 діб – 5100 грн, від 10 до 20 діб – 17 тис. грн, від 20 до 30 діб – 85 тис. грн, на термін подан 30 днів – 170 тис. грн з можливою конфіскацією транспортного засобу.

Нерозмитнену машину не можна буде використовувати у підприємницькій діяльності чи для отримання доходу. Порушнику цього правила загрожує штраф у 34 тис. грн.

У режимі тимчасового ввезення автомобіль може перебувати нерозмитненим протягом року.

У режимі тимчасового ввезення автомобіль може перебувати нерозмитненим протягом року

Також буде оштрафована будь-яка інша особа, яка отримає транзитне або тимчасово ввезене авто у володіння, користування або ж буде використовувати його для отримання.

Якщо поліція зловить на цьому правопорушенні вперше, порушник змушений буде заплатити штраф у 8,5 тис. грн, вдруге — 17 тис. грн, позбавлення права керування на  рік та оплатне вилучення авто за рахунок порушника.

Тепер можна буде скласти протокол про порушення митних правил за відсутності особи, яка притягається до адмінвідповідальності.

Законом передбачено створення автоматизованої системи обміну інформацією між митниками, поліцейськими і прикордонниками.

Органи доходів і зборів будуть зобов’язані обмінюватися з Держприкордонслужбою та органами Нацполіції інформацією про порушників митних правил, а також вносити в систему дані про осіб і терміни тимчасового ввезення або переміщення транспортних засобів у митному режимі транзиту.

Національна поліція отримає право перевіряти авто на єврономерах, і карати високими штрафами тих, хто їздить на нерозмитненій машині.

Чим знову не задоволені «євробляхери»

Нагадаємо, акція під Верховною Радою, яку влаштували власники авто на іноземних номерах і активісти організації «АвтоЄвроСила», мала основну вимогу – скасувати коефіцієнту віку авто у формулі. Це дозволило б суттєво знизити вартість оформлення авто. Але парламент відмовився йти у цьому питання на зустріч.

Крім того, представники «АвтоЄвроСили» скаржаться на те, що не всі власники авто на єврономерах встигнуть розмитнити автомобіль за пільговими тарифами. А через це не скористаються знижкою. Подібне припущення висловила також народний депутат Тетяна Острікова.

«Один митний пост з 6-7 інспекторів може оформлювати на день 100-200 машин. І якщо взяти мільйон авто і півроку на розмитнення цих машин, то вийде, що один пост має розмитнювати 4 машини на хвилину – це неможливо фізично», – цитує нардепа прес-служба її партії «Самопоміч».

Але автор законопроектів, якими вносяться зміни до Митного і Податкового кодексів, нардеп Ніна Южаніна заявляє, що це питання вже обговорили з митниками. «Протестувальники не повинні цим питанням перейматись. Ми розуміємо, що може бути велика кількість автомобілів і усвідомлюємо, якою є пропускна спроможність для того, щоб задовільнити вимоги людей», – прокоментувала Южаніна «Главкому» скаргу «євробляхерів».

Учасники акції під Верховною Радою сьогодні роз’їхались. Голова «АвтоЄвроСили» Олег Ярошевич закликав продовжувати протести, але дату наступного збору так і не назвав.

Голова «АвтоЄвроСили» Олег Ярошевич

Голова «АвтоЄвроСили» Олег Ярошевич

«Цей закон (№8487, – «Главком) є антинародним. Будемо звертатися до президента Петра Порошенка з вимогою накласти на нього вето», – підсумував Ярошевич.

На знак протесту проти прийнятих Верховною Радою законів лідер протестувальників спалив свій Ленд Ровер. Цей вчинок транслювався на сторінці «АвтоЄвроСила» у Facebook.

«Коли я заявив на нашій акції про те, що спалю свій Ленд Ровер, якщо не проголосують нашу правку – це не був популізм чи піар! Це була свідома заява лідера, який розуміє, що для більшості людей, які купили право користування авто на європейській реєстрації за 1500 євро, дешевше спалити своє авто ніж його купити та розмитнити за прийнятими сьогодні законами!» – прокоментував Ярошевич свій вчинок. Очевидно, чоловік таким епатажним вчинком вирішив почати свою виборчу кампанію. Свій електорат він вже має…

Автор: Яна Степанковська, «Главком»

You may also like...