МВД уже никого не «общипывает»

МВД уже никого не «общипывает» Шановна редакціє! У зв’язку з публікацією на Вашому сайті матеріалу «Министр Луценко! МВД срослось с коммерсантами – «общипывают» всех» пропонуємо оприлюднити через «УК» точку зору на порушені проблеми Державного департаменту у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС України.

Мабуть, ніхто не має сумнівів, що платні послуги повинні надаватися на добровільних засадах, розміри тарифів мають бути економічно обґрунтованими, їх перелік не повинен дублювати функції державної установи, а запровадження послуг повинно виключати корупційні схеми при організації їх надання. Саме такої позиції дотримується Державний департамент у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб, до складу якого входить державне підприємство МВС України «Ресурси-Документ».

Створене Міністерством внутрішніх справ України, відповідно до положень чинного законодавства, державне підприємство «Ресурси-Документ» за характером своєї діяльності нічим не відрізняється від подібних суб’єктів господарювання інших центральних органів виконавчої влади.

Проте колишнє керівництво МВС України визнало за необхідне зупинити його діяльність із організації надання послуг, а цю роботу зосередити на безпосередній співпраці керівників підрозділів служби громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб з чисельними посередницькими комерційними структурами. Саме це сприяло створенню корупційних схем, непрозорому відбору суб’єктів підприємницької діяльності, суттєвому підвищенню оплати посередницьких послуг, створення умов для ухилення від сплати податків та інших обов’язкових платежів.

Статус-кво державного підприємства МВС України був відновлений міністром Луценком Ю.В., що дозволило починаючи з квітня 2005 року застосовувати економічно обґрунтовані тарифи послуг, здійснити на першому етапі зниження на 30 відсотків цін, сформованих комерційними структурами, запровадити практику звільнення від сплати за надані послуги інвалідів, учасників війни, чорнобильців та інших категорій громадян. При цьому не встановлено жодних обмежень для будь-якої комерційної структури забезпечувати, відповідно до статті 237 Цивільного кодексу України, представницькі функції заявника з питань оформлення паспортних документів.

Слід визнати, що на місцях траплялись випадки нав’язування послуг та використовувались різні тарифи, але все це не залишається без належного реагування. І використання низки тарифів в Харківській області, на які посилається автор листа, дійсно мало місце, але в минулому.

Залишаємо за дужками пересмикування положень нормативно-правових документів та маніпулювання фактами, допущені автором листа (начебто – працівником органів внутрішніх справ), який фігурує у матеріалі. До речі, зміст його листа дуже схожий зі змістом звернення з цього приводу двох пересічних підприємців, які також незадоволені нібито монопольним правом цього державного підприємства на організацію надання послуг.

Ми розуміємо, що наші зусилля щодо наведення порядку у сфері надання паспортно-візових послуг не всіма сприймаються схвально. Але можемо запевнити, що збереження такого «порядку», який спостерігався раніше, Державний департамент у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС України не допустить.

Державний департамент у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС України

24.11.2005р.

You may also like...