Вас обдурюють і у дешевих закусочних, і у дорогих ресторанах: як наживаються на гостях закладів

Нещодавно зустрілася з друзями у затишному кафе в центрі міста. Сиділи ми довго, замовляли багато, але коли уважно переглянули рахунок, то виявили, що туди було включено страви і напої, які ми замовили, але до нас на столик з невідомих причин вони так і не потрапили. Покликали дівчину-офіціантку та зажадали роз’яснення. 

Офіціантка вибачилась і сказала, що помилилася, коли «вибивала» замовлення, і одразу ж принесла коректний рахунок. Ця ситуація змусила мене задуматися над тим, як часто таких «помилок» припускаються працівники кафе та ресторанів. І що це – банальна помилка чи спосіб заробити на неуважності відвідувачів?

Поговоривши зі знайомими, які колись працювали у ресторанному бізнесі, виявила, що існує кілька обманних схем виманювання грошей у відвідувачів.

Найпоширеніша схема – у рахунок без попереднього повідомлення включається вартість «музичного оформлення» або ж вносяться «чайові» офіціантові. Якщо ви прийшли в кафе або ресторан, де є «жива музика», не полінуйтеся запитати, скільки вам доведеться заплатити за таке задоволення.

Часто працівники ресторанів не інформують про це відвідувачів, хоча в Законі України «Про захист прав споживачів» сказано, що «споживач має право на одержання необхідної, доступної та достовірної інформації про товари (роботи, послуги), що забезпечує можливість їх компетентного вибору». Коли у рахунок автоматично включається вартість певних послуг (без попереднього повідомлення), вас позбавляють можливості вибирати. Згідно з законом, такі умови є недійсними, і ви маєте повне право не платити за цю нав’язану вам послугу.

Продаж недоїдків. Цей спосіб обману трапляється дуже часто. Вже приготовлені, але не з’їджені клієнтом продукти (як правило, після банкетів і фуршетів) залишають до наступного аналогічного замовлення, а якщо страву з аналогічними компонентами не замовили сьогодні, продукти лежать у холодильнику до наступного дня. Найбільш часто в цій шахрайській схемі використовують зелень, овочі, сирну та м’ясну нарізку.

Махінації з рахунком. Схем обману існує кілька. Наприклад, у рахунок можуть включити те, що ви замовили, але що вам «забули» принести (як в історії з моїми друзями). Інколи до суми замовлення «приписують» зайві 30−40 гривень. Або ви замовили щось одне, а вам вибили інше. Я була свідком такого випадку. У кафе прийшла дівчина з хлопцем. Вони замовили какао, чай і два еклери. А в рахунку було два какао і два еклери. Різниця – 10 грн. Дівчина побачила помилку, і їм повернули гроші. Чи помилка була свідома, чи це був спосіб «намахування» – залишається на совісті бармена.

Замовляючи фрукти чи овочі у закладах, звертайте увагу на те, чи відображено їхню вагу у меню. Подруга замовила у кафе грушу, навпроти якої в меню стояла ціна «10 гривень». Однак, коли їй принесли рахунок, з’ясувалося, що в меню була вказана вартість 100 грамів фруктової нарізки. Груша затягла майже на півкілограма, так що їй довелося викласти 50 гривень. Хоча на вигляд фрукт важив максимум на 150−200 грамів менше, ніж було вказано в рахунку.

 Іноді в закладах офіціанти спеціально тягнуть час, щоб відвідувачеві набридло чекати на решту, і він пішов. Найчастіше так роблять, коли чоловік прийшов у компанії жінки. Чоловіки в такій ситуації відчувають незручність і покидають заклад, не дочекавшись решти.

 Одна моя знайома працює барменом-офіціантом. Вона розповіла мені кілька секретів, як заробляє на підпилих гостях.

Недолив. Це найбільш поширений вид обману. Якщо в інґредієнтах коктейлю значиться лід, і це зазначено в меню, то обдурити вас буде нескладно. Декілька кубиків льоду – і бармен може заощадити 50−80 мл дорогого віскі (або рому). Якщо ж у меню зазначений коктейль на 200 мл, і його приносять у келиху на 200 мл, але з льодом, який не значиться у меню, вас уже обдурили. Коктейль з льодом повинен подаватися у склянці, на 100 мл більшій. У хорошому барі лід подається окремо або напої готують прямо при вас, щоб відвідувач бачив, чого і скільки наливають у склянку, і скільки льоду туди кладеться.

Заміна одних інґредієнтів іншими, більш дешевими. Наприклад, замість замовлених двох чарок коньяку п’ятирічної витримки наливають коньяк трирічної витримки (вигода – 15−20 гривень). Відвідувачі зазвичай різниці не помічають.

Пам’ятайте – обдурити можуть скрізь: і в закусочній, і в дорогому ресторані. Просто в одних місцях це роблять більш вишукано, а в інших не церемоняться. Будьте пильні!

Коментар

Максим Несміянов, виконавчий директор «Союзу прав споживачів»

Якщо в меню сказано, що салат важить 150 грамів, то саме стільки і повин­ні принести. Якщо закралися сумніви, в закладі повинна бути контрольна вага.

Не забувайте: чек – ваш головний доказ, тому стежте за тим, щоб вам його видали.

 У кав’ярнях і ресторанах люблять писати, що адміністрація за втрачені речі не відповідає. Ще й як відповідає! Підприємство зобов’язане забезпечити збереження речей споживача у гардеробі. За їх пропажу господарський суб’єкт відповідає згідно з чинним законодавством. Усі ваші претензії можете написати у Книзі відгуків та пропозицій, яка обов’язково має бути у закладі. За захистом своїх прав споживач має право звернутися до міського відділу управління у справах захисту прав споживачів.

Автор: Дар’я Бавзалук, Високий замок 

You may also like...