Водитель! Не бухай, как Ющенко — лишат прав по «президентской» статье

Ужесточение работы ГАИ и лишение тысяч украинских граждан водительских прав за управление автотранспортным средством в состоянии алкогольного опьянения сегодня обсуждают чуть не на каждой кухне. И задаются вопросом: почему наказание неотвратимо только для простых смертных? Почему Юрий Луценко не начал всеукраинскую кампанию по наведению порядка на дорогах с главного украинского нарушителя ПДД – Виктора Ющенко? Позволяющего себе «покатушки» в нетрезвом виде по столице державы? В последние дни пресса заполнена победными сводками и релизами МВД об успехах правоохранителей в борьбе с нарушителями правил дорожного движения. Карательная машина запущена на полные обороты: гаишники ловят, задерживают и доставляют людей в суды. Дежурные судьи без промедления рассматривают материалы и выносят вердикты. Решение одно – лишение водительских прав. Не взирая на смягчающие обстоятельства, стаж и опыт вождения, личность нарушителя…

А тем временем смертей на автодорогах меньше не становится. Все так же нагло ведут себя «элитные бэйбики», убивая и калеча украинских граждан. По прежнему плюют на закон высокопоставленные чиновники, лихо мчащиеся на «неприкасаемых» лимузинах на дачи и в рестораны. На эти проделки ведомство Юрия Луценко скромно закрывает глаза. А на критику отвечает очередным сообщением своего пресс-центра:

«У ці дні засоби масової інформації жваво обговорюють заходи Міністерства внутрішніх справ, спрямовані на посилення контролю за безпекою дорожнього руху, та наводять численні коментарі з цього приводу як учасників дорожнього руху, так і представників зацікавлених державних органів. При цьому лейтмотив усіх цих обговорень зводиться до тези «Луценко дав команду відбирати права у водіїв» й обговорення того, настільки це правомірно.

На жаль, висвітлення цієї тематики в засобах масової інформації набуло дещо спрощених і поверхових форм, що призвело до спотворення самої суті дій міліції.

По-перше, Міністр внутрішніх справ не давав жодних «команд» щодо вилучення (чи не вилучення) у водіїв документів на право керування транспортними засобами. Натомість цього року першим своїм розпорядженням Міністр окреслив вимоги, спрямовані на поліпшення ситуації з безпекою на автошляхах, головна з яких — посилення нарядів Державтоінспекції, більш жорстке застосування закону до злісних порушників Правил дорожнього руху. Інакше кажучи, йдеться про більш повне використання норм чинного законодавства, а не застосування працівниками міліції ще не прийнятих (й, зрозуміло, не зареєстрованих в Міністерстві юстиції) положень ініційованих Міністерством законопроектів у цій сфері (як здалося декому з журналістів та посадовців).

По-друге, ситуація на автошляхах не дає міліції морального права й далі обмежуватися лише документуванням правопорушень з боку водіїв й передачею справ до судів, які в силу об’єктивних та суб’єктивних причин не можуть суттєво вплинути на ситуацію з дисципліною серед учасників дорожнього руху. Варто лише зазначити, що починаючи з 10 січня працівниками Державтоінспекції зафіксовано понад 22 тисячі випадків створення аварійної обстановки на вулицях та автошляхах, виявлено майже 8 тисяч фактів керування транспортними засобами у нетверезому стані. Миритися з таким станом справ (чи виправдовувати свою бездіяльність начебто відсутністю відповідної законодавчо-нормативної бази) – ганебно і небезпечно.

Варто зазначити, що, незважаючи на досить критичні оцінки дій працівників Державтоінспекції, засоби масової інформації з подивом констатують схвальне ставлення законослухняних водіїв до жорстких дій правоохоронців щодо правопорушників.

По-третє, практика затримання працівниками Державтоінспекції злісних порушників Правил дорожнього руху та притягнення їх до адміністративної відповідальності (у тому числі шляхом доставки правопорушників до суду безпосередньо з місця події), в окремих випадках може мати свої недоліки (наприклад, порушення працівником Державтоінспекції порядку складання документів про адміністративне правопорушення) або призводити до незручностей (черги в судах тощо), але в цілому не суперечить чинному законодавству, зокрема, Кодексу України про адміністративні правопорушення. Зокрема, стаття 260 (Заходи забезпечення провадження в справах про адміністративні правопорушення), стаття 266 (Відсторонення водіїв від керування транспортними засобами, річковими і маломірними суднами та огляд на стан сп’яніння) та стаття 268 (Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності), інші норми чинного законодавства достатньою мірою регулюють права як працівників міліції, так і водіїв при здійснення заходів щодо притягнення правопорушників Правил дорожнього руху до адміністративної відповідальності. Впевнені, що прийняття Верховною Радою України ініційованих Міністерством внутрішніх справ і підтриманих Президентом України змін до чинного законодавства у сфері безпеки дорожнього руху додасть якості та динаміки роботі міліції по наведенню порядку на автошляхах.

І останнє. Недоліки в роботі працівників Державтоінспекції були завжди й Міністерство внутрішніх справ з вдячністю сприймає відповідну критику засобів масової інформації та громадськості, коли вони допомагають міліції боротися з негативними явищами в діяльності міліції. Водночас органи внутрішніх справ сподіваються на громадську підтримку своїх намірів добитися від кожного учасника дорожнього руху законослухняності, дисциплінованості та взаємоповаги, адже ціна цього питання – життя та безпека людей – варті наших спільних зусиль.

ДЗГ МВС України»

Президент Украины В.Ющенко прав — вопрос обеспечения безопасности на дорогах давно назрел и требует немедленного разрешения. На недавнем брифинге заместитель главы Секретариата Игорь Пукшин представил вниманию СМИ проект закона, которым Виктор Ющенко намерен «совершенствовать регуляцию отношений в сфере безопасности дорожного движения». Этот документ, в свою очередь, предусматривает внесение изменений еще в 10 законов.

Удивительно, но закон, который Гарант только собирается внести в ВР Украины, уже взят на вооружение гаишниками и применяется на дорогах! И для этого народным избранникам не потребовалось протирать штаны в Раде. Для МВД оказалось достаточным уловить желания и эмоции Президента.

Вот только воспитательные меры надо применять, начиная с «золотых деток», чинуш и прочих руководящих кадров. Стоит озаботиться и стилем вождения автомобилей членами собственной семьи, на подаренных БМВ «рассекающим» по Киеву после употребления «Кристалла». И главное, проявить принципиальность и начать с себя. Ну, как на Западе, где демократия…

Замечательно, что новым законом предусмотрено право применения технических средств аудио- и видеофиксации и контроля за нарушениями ПДД во избежание субъективного фактора. Фото-видео-аудио материал для оформления «Главного украинского протокола за пьянку» имеется практически во всех средствах массовой информации.

Тогда Ющенко еще твердо стоял плечом к плечу в плотном строю злостных нарушителей ПДД. Аппетитно и грамотно опрокинув пару стопарей водки, он демонстративно сел за руль лимузина. Осознавая, что своими противоправными действиями несет угрозу остальным участникам дорожного движения, лихо промчался через весь город на загородную дачу. Пример Ющенко народу понравился! Многие стали бухать, «как Президент».

А дело было так:

«…Як відомо, в цей святковий день після церемонії в музеї Великої Вітчизняної Війни Ющенко запросив ветеранів до столу, де всіх пригощали кашею і фронтовими 100 грамами. Для перших осіб держави було встановлено окремий шатер, куди встигли потрапити і кілька журналістів.

Судячи з фото, Ющенко частував горілку під назвою «Казенка». Є кадри, які свідчать, що він навіть сам розливав. По праву руку від Ющенка за цим столом стояв спікер Володимир Литвин, по ліву – прем’єр Юлія Тимошенко…

Як видно з цих фото, і свідком тому була не одна людина, після не менше як півгодинного вшанування ветеранів Ющенко особисто сів за кермо свого президентського «мерседеса» і поїхав.

Всі знають, що Ющенко любить водити машину. Відомо також, що президента супроводжує міліцейський ескорт. Також не викликає сумнівів, що чинний український президент не зловживає «спиртним» – скоріше навіть навпаки: на різних прийомах він часто просто пригублює вино.

Але такі деталі не відміняють головного у цій історії 9 травня – порушення закону, яким є перебування за кермом після частування горілчаними напоями.

Свідки, які були в шатрі з президентом і попросили залишити їхні імена анонімними, відкидають припущення, що в пляшки з-під горілки для Ющенка могли налити просто мінеральну воду. Ні. Це була найсправжнісінька «Казенка», яка з однієї пляшки розливалася всім.

Також можна припустити, що Ющенко лише пригубив горілки. Хоча, з іншого боку, за президентським столом розливали не один раз, і якби Ющенко не пив, то скоро з його пластикового стаканчику полилося б через край.

Люди, які були в цей момент поруч з президентом, кажуть, що він все ж дещо відпивав – хоча не можна сказати, що випив багато. Ми спробували збільшити наявні фотографії, і на них видно, що в один момент у президента трохи більше горілки (на найпершому фото вгорі), а в інший – трохи менше (на фото під цим текстом):

Однак насправді всі розмірковування над кількістю випитого є дрібницями – бо це ніяк не впливає на порушення закону. Якби президент був пересічним водієм і в такій ситуації потрапив під караючий «жезл» ДАІшників, то він відчув би на собі, скільки коштує таке навіть незначне зловживання.»

(Вікторія Неп’ющенко, «УП», фото Олексія Шатохіна)

От «УК»

Министр Юрий Луценко!

Как наглядный урок для пьяниц и нарушителей Правил дорожного движения, ради справедливости и торжества демократии – примите предусмотренные Законом и пожеланиями Президента Украины меры. Народ Вам спасибо скажет! Дело за малым — привлечь к административной ответственности гражданина Украины Ющенко Виктора Андреевича за управление 9 мая 2005 года автомобилем в состоянии алкогольного опьянения.



Тарас Залесский
, главный редактор «УК»

Читайте также: