«Алєні» на паркінгу. Антирейтинг парковок біля столичних торгових центрів

Після аналізу отриманої від столичної автоінспекції великої маси відкритих даних щодо локації аварій виявилося, що ДТП у 2011 – 2012 роках нерідко реєструвалися на парковках біля великих торгівельно-розважальних центрів. Журналісти вирішили з’ясувати, чому саме ці паркінги, наче заворожені, притягують до себе неприємності.

Забігаючи наперед, зазначимо, жоден ТРЦ не відповів на наш інформаційний запит щодо причин такого сумного рекордсменства.

На спеціальній мапі (вкладка 2) видно, де в столиці найнебезпечніші магазини та місця для дозвілля.

ТРЦ «Більшовик» (104 ДТП) – вулиця Гетьмана, 6

Перейменований зараз через антитоталітарний закон на «Космополит», цей великий торгівельно-розважальний центр на території відомого радянського заводу оточений чималенькою кількістю місць для паркування – трирівневі підземні гаражі, гарний на перший погляд асфальт і ретельно розвішані скрізь знаки регулювання дорожнього руху несвідомому автомобілісту здаються безпечними.

Але за півтора роки веденої статистики відомо, що тут було зареєстровано 104 ДТП.Зрозуміло, що після цього на парковках ТРЦ і було наведено лад. Але не повністю.

Ось, наприклад, труба, яка цілком невимушено може покалічити ваше авто. Про подібні недоробки у ТРЦ є сліди в соціальних мережах.

До того ж, проектувальники не до вели до ладу найбільше перехрестя парковки.

— На моїй пам’яті саме тут було дві аварії. – Розповідає ТЕКСТАМ охоронець, що побоявся назватися. – На повороті люди не поділили черговість.

І дійсно! Ніде немає встановлених знаків головної та другорядної доріг. Тож і не дивно, що аварії тут досі стаються. На жаль, адміністрація ТРЦ «Космополіт», як і інші адресати, не захотіла вчасно надати відповіді на поставлені редакцією запитання щодо свого проблемного паркингу.

***

ТРЦ «Піраміда» (111 ДТП) — вулиця Мішуги, 4

Таке враження, що власник вирішив на розмірах парковки зекономити – чимало машин стоять поза нею, на тротуарах і проїзній частині.

А це, як на мене, теж може бути причиною підвищеної аварійності біля «Піраміди».

***

«Сільпо» (140 ДТП) — проспект Перемоги, 87.

Паркінгом це окуповане стихійними торгівцями місце зі старим покриттям, покришеними бордюрами та стрьомними МАФ-ами назвати язик не повертається.

Звісно, і жодної мови про хоч якусь дорожню розмітку теж немає.

Втім, заради справедливості є сенс зазначити, що у споруді совкового універсаму розташоване не лише «Сільпо», а й низка інших відомих брендів – наприклад, якийсь заклад з Tarantino family.

Причиною великої кількості аварій є ті самі бабусі з молочком та ягідками і тіснота – між двома косими рядками автівок ледь-ледь може протиснутися ще одна.

А ще виїзд з парковки веде… на тротуар, а лише потім – на дорогу.

***

«Велика Кишеня» (163 ДТП) – архітектора Вербицького, 18

Ще одна дивна парковка. За формою вона нагадує огірок. Тут зовсім немає розмітки. Тож, складається враження, що ряди формуються стихійно.

Ще одна проблема – виїзд на вулицю якраз на коло. Це теж є фактором ризику.

***

«Епіцентр» (175 ДТП) – вулиця Григоренка, 40

Це один з двох у нашому антирейтингу величезних відстійників для машин імені Герег.

Особливих вад станом на літо 2015 року виявлено не було, крім виїзду на трасу – тут нерідко можна побачити, як автомобілісти поспішають поїхати через суцільну лінію.

Але цілком ймовірно, що якісь недоліки були усунені нещодавно, оскільки магазин не є дуже новим.

***

«Аркадія» (206 ДТП) — Дніпровська набережна, 33

Це дивне місце, де з першого погляду видно головну хибу основного паркингу – в’їзд один, він вузький і схожий на кишку, а ще закінчується акурат біля входу до ТРЦ.

Тому всі дуже хочуть чомусь припаркуватися саме тут, а не в глибині території або на другому майданчику.

Взагалі ці дві території чимось схожі на сполучені посудини. Тут дуже тісно і нелегко навіть на «Матізі» когось не зачепити, не кажучи вже про більші автівки. А ще скрізь ходять люди, багато людей!

Про цей паркінг кияни неодноразово писали, що тут крадуть речі. Наприклад, минулого року жертвою став шоумен Дядя Жора.

В коментарях люди зазначають таке: «Ув. администрация! Сделайте наконец то нормальную разметку или большие и чёткие указатели, на которых будет указанно, где заезд, а где выезд! Речь идёт о боковом входе! Надоело уже ругаться с водителями, которые едут в сторону встречного движения!»

Або таке: «Парковка ужасная, несколько раз заезжала свободных мест нет, вокруг грязь, машины припаркованы неудобно, проехать невозможно, не говоря о том,что бы развернуться. Капец! Позор! Ужас! Никому не буду советовать этот ТЦ. Кошмар!»

Загалом же парковкам даної мережі ТРЦ навіть присвячена ціла тема на спеціалізованому форумі.

***

«Епіцентр» (516 ДТП) — на Берковецькій, 6-В

Цей паркінг є абсолютним рекордсменом за кількістю аварій – на невеликому відносно території столиці шматочку землі відбувалася приблизно кожна сота аварія в місті, а їх за 18 місяців у 2011 – 2012 роках було задокументовано близько 90 тисяч.

Тут треба зазначити, що сама по собі паркова тоді була циклопічного розміру – могло поміститися до тисячі машин. Складається враження, що менеджмент Герег (родина власників цієї торгівельної мережі) страждає на гігантизм. У Києві аналогів автор не знає. Щоби не було змоги «загубити» машину, тут навіть пронумерували табличками ряди паркінгу.

Згодом цю площу розполовинили і частину віддали під інший ТРЦ. Та й, як видно, на світлинах, паркінг не заповнений в розпал літа навіть на третину.

Ще однією особливістю цього місця є прямі ряди, що провокують людей на перевищення швидкості.

— Та в усьому винен людський фактор. – каже мені літній охоронець Олександр. – Люди ж чомусь не можуть просто взяти і виїхати звідси. Летять, женуть, як алєні! Я розумію, на трасі. А тут куди поспішати?!

***

Резюме

Фахівці кажуть, що майже завжди виною ДТП є людський фактор: перевищення швидкості, невміння паркуватися задом, взагалі нездатність до повноцінного керування автомобілем.

— Мене завжди вражало, як люди примудрялися влаштувати аварію на парковці! – Експресивно зазначає фахівець з дорожньої розмітки Олександр Костюшко. – Хоча, наприклад, один мій знайомий подряпав колону закритого паркінгу, здаючи назад на великій швидкості, а ще один так само погнув собі на машині багажника.

За словами спеціалістів, якщо машина не перевищуватиме припустиму в такій зоні підвищеної небезпеки швидкість у 5 – 20 км/год, то і аварії не буде, бо всі встигнуть загальмувати. В Києві зараз небагато паркувальних майданчиків, де неозброєним оком видно відхилення від державних будівельних норм (український аналог радянського ГОСТу).

Але іноді вина лежить на проектувальниках самих ТРЦ, які невдало обрали локацію та конфігурацію паркингу.

До того ж, завжди варто пам’ятати один з пунктів ПДР – водій має бути ввічливим щодо інших учасників дорожнього руху…

 

Автор: Сергій Клімович, ТЕКСТИ

Читайте также: