ЗНО-2015 з української мови – скандальне завдання

Майже чверть завдань з української мови, м’яко кажучи, не має однозначної відповіді, а логіка деяких питань незбагненна навіть для кандидатів і докторів філології.

 Вам пише один із тисяч абітурієнтів 2015 року! 24 квітня ми здавали ЗНО з укр.мови та літератури. Там було 5 завдань до тексту, мета яких була перевірити здатність абітурієнта працювати з текстом, аналізувати його та робити певні висновки. Вчора ж виклали відповіді до тестів, і більшість ЗНОшників жахнулася від некоректних відповідей до некоректних завдань(особливо 30, 31, 32), пов’язаних із текстом.
http://vk.com/public92822571 (тут є всі обговорення з приводу конфлікту)

Звісно, що випускники цього так не залишили, але нам необхідна підтримка з боку ЗМІ. Прошу вас від імені абітурієнтів допомогти нам розібратися із даним інцидентом.

До речі, пан Лікарчук, мабуть, дуже втомився від набридливих ЗНОшників і закрив власну сторінку у Фейсбуці. Це не нормально для європейської країни, коли голова центру оцінювання якості освіти пише з помилками і не хоче давати коментарів з приводу подібної несправедливої ситуації. Вибачте, що вийшло так багато тексту. Заздалегідь дякую.

P.S.: текст із питаннями та відповіді з сайту УЦОЯО додано.

Читач «УК»


Майже чверть завдань з української мови, м’яко кажучи, не має однозначної відповіді, а логіка деяких питань незбагненна навіть для кандидатів і докторів філології.

Про це написав кандидат філологічних наук, доцент Львівського національного університету ім. І.Франка БогданТихолоз на своїй сторінці в Facebook.

Так, він зазначив, що ЗНО – одна з небагатьох дійсно ефективних реалізованих реформ у незалежній Україні, можливість чесного і прозорого вступу до вузів сотням тисяч абітурієнтів, яка суттєво зменшила (хоча і не ліквідувала повністю) окремі корупційні схеми в освіті. Але самі по собі тести – зло, проте поки ніхто нічого кращого для адекватної перевірки знань і справедливого оцінювання в масових масштабах не придумав.

"За всі роки ЗНО з української мови та літератури я не пам’ятаю настільки недбало підготовленого блоку мовознавчих завдань. Однак літератури це не стосується – у порівнянні з мовними, літературні завдання мають цілком однозначні відповіді, а тому ніяких претензій не викликають", – зазначив Б. Тихолоз.

За його словами, з 33-х завдань частини 1 з української мови принаймні 7 неоднозначні – вони не мають чіткої правильної відповіді або цих відповідей повинно бути декілька. Це приблизно одна п’ята від мовних завдань і одна восьма – від всіх завдань цьогорічного ЗНО.

"Про що свідчить така, без перебільшення, скандальна кількість відверто неадекватних завдань з української мови на нинішньому ЗНО? Гублюся в здогадах, що саме призвело до такої ситуації. Можливо, це неадекватна кадрова політика керівництва УЦОЯО в підборі розробників тестів і експертів-рецензентів редакторів. Може бути кричущий непрофесіоналізм і безвідповідальність окремих «тестотворців…», – ставить питання Б.Тихолоз.

Він також зазначив, що сприймає таку «якість» окремих завдань ЗНО з української мови як соціально небезпечний і політично безвідповідальний «інтелектуальний тероризм», спрямований на дискредитацію системи ЗНО в цілому і тестування з української мови та літератури (як загальнообов’язкового) зокрема.

"Скажіть, будь ласка, до чого будуть прагнути ті вступники (їх батьки та інші родичі) після таких казусів на ЗНО? Напевно, до скасування такого виду тестування», – вважає експерт.

За словами Б.Тихолоза, в цій ситуації винні ті, хто недогледів ці помилки, і двозначності на тій стадії, коли ще не було пізно.

"Винних треба покарати – принаймні, відсторонивши їх від таких "експериментів" надалі. А всім "жертвам" експериментів («піддослідним» школярам-абітурієнтам) зарахувати будь-які відповіді на проблемні питання як правильні", – резюмував доцент Львівського університету і додав, що надалі тестування з української мови та літератури необхідно проводити і як загальнообов’язкове у загальнодержавних масштабах.

Нагадаємо, за даними УЦОЯО, восновній сесії зовнішнього оцінюванняз ареєструвалося 288 977 осіб, з них 221 104 учні – випускники загальноосвітніх навчальних закладів поточного навчального року, для яких результат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови буде зарахований як результат державної підсумкової атестації. Також для участі в основній сесії зареєструвалося 67 873 випускників загальноосвітніх навчальних закладів минулих років. 

 

You may also like...