Прошу перевірити достовірність викладених мною фактів

Відповідно до ст.40 Конституції України, ст.1, ст.7, ст.18, п.4, ч.1, ст.19 та ст.15 Закону України «Про звернення громадян»: «Органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов’язані об’єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань), звертаюсь до Вас з наступним.

 Редакції «Україна кримінальна» 
Зозулі Тамари Олександрівни

м. Київ 

Звернення

Відповідно до ст.40 Конституції України, ст.1, ст.7, ст.18, п.4, ч.1, ст.19 та ст.15 Закону України «Про звернення громадян»: «Органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов’язані об’єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань), звертаюсь до Вас з наступним.

У жовтні 2003 року, колишній Голова Верховної Ради України Литвин В.М., самостійно, своїм власним Розпорядженням № 995 від 03.10.2003р. (копія додається), вніс зміни до структури Апарату Верховної Ради України, вивівши зі складу Інформаційного управління Прес-службу і надавши їй статус самостійного підрозділу Апарату Верховної Ради України, чим прямо порушив п.35, ст.85 Конституції України: «До повноважень Верховної Ради України належить затвердження структури її апарату», ч.2, ст.7, Регламенту Верховної Ради України: «Структура Апарату Верховної Ради України  затверджується більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради за поданням комітету, до предмета відання якого належать питання регламенту», ч.2, ст.138, Регламенту Верховної Ради України, та Постанову Верховної Ради України №1678-ІІІ від 20.04.2000р. «Про структуру апарату Верховної Ради України.

 

Враховуючи положення статей 84 Конституції України («Рішення Верховної Ради України приймаються виключно на її пленарних засіданнях шляхом голосування), внесення змін до структури апарату Верховної Ради України, затвердження  нової структури апарату Верховної Ради України можливе лише шляхом голосування і прийняттям відповідної Постанови Верховної Ради України.

               Пунктом 2 Постанови Верховної Ради України «Про структуру Апарату Верховної Ради України» від  20 квітня 2000 року N 1678-III затверджено таку структуру Апарату ВРУ:

1.      Керівництво апарату;

2.      Секретаріат Голови Верховної Ради України;

3.      Секретаріат Першого заступника Голови Верховної Ради України;

4.      Секретаріат заступника Голови Верховної Ради України;

5.      Секретаріати комітетів, депутатських фракцій, груп;

6.      Головне науково-експертне управління;

7.      Головне юридичне управління;

8.      Головне управління документального забезпечення;

9.      Головне організаційне управління;

10. Інформаційне управління;

11. Управління комп’ютеризованих систем;

12. Управління по  зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування;

13. Управління забезпечення міжпарламентських зв’язків;

14. Управління кадрів;

15. Відділ зв’язків з органами правосуддя;

16. Відділ контролю;

17. Відділ з питань звернень громадян;

18. Перший відділ;

19. Сектор мобілізаційної роботи;

20. Управління справами. 

Як вбачається з наведеного, серед структурних підрозділів, затверджених даною Постановою, немає окремого структурного підрозділу «Прес-служба».

Отже, Розпорядження Голови Верховної Ради України не тільки прямо порушує норми статті 85 Конституції України, а й протирічить пункту 2 Постанови Верховної Ради України «Про структуру Апарату Верховної Ради України» від  20 квітня 2000 року N 1678-III.

Окремим Розпорядженням Голови Верховної Ради України №1064 від 16.10.2003р. (копія додається), В.М.Литвин призначив керівником Прес-служби Шведову В.В.

Довідково:

До 03.10.2003 року, Шведова В.В. обіймала посаду заступника керівника Інформаційного управління – керівника Прес-служби, а Прес-служба була структурним підрозділом Інформаційного управління.

Слід зазначити, що призначення Шведової В.В. керівником Прес-служби – «самостійного структурного підрозділу» Апарату Верховної Ради України, надало їй таких повноважень:

1.   Вносити пропозицій про призначення на посади, звільнення з посад та переведення на іншу посаду працівників Прес-служби;

2.   Вносити подання про встановлення, зміну, відміну надбавок до посадових окладів працівників Прес-служби, присвоєння їм рангів державних службовців, преміювання і заохочення, а також дисциплінарних стягнень (набула повноважень, встановлювати собі максимальні надбавки до посадового окладу, преміювання і заохочення);

3.   Одноосібно приймати рішення про надання, або відмову у наданні карток акредитації для журналістів (це надало їй змогу отримувати грошову винагороду і подарунки до всіх свят, які позначені у календарі).

Відповідно до п.2 Постанови Верховної Ради України «Про структуру Апарату Верховної Ради України» від  20 квітня 2000 року N 1678-III, всі вище перелічені повноваження належать керівнику Інформаційного управління, а не керівнику Прес-служби.

Відтак, згідно з ст.364 «Зловживання владою або службовим становищем» КК України: «Зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб, –

карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, із штрафом від двохсот п’ятдесяти до семисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та зі спеціальною конфіскацією.

Зловживання владою або службовим становищем визнається злочином за наявності трьох спеціальних ознак в їх сукупності:

–        використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби;

–        вчинення такого діяння з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб;

–        заподіяння такими діями істотної шкоди охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб».

Таким чином, з об’єктивної сторони цей злочин може мати таку форму – зловживання владою, що завдало істотної шкоди з корисливих мотивів. Корисливий мотив можна визначити як прагнення службової особи шляхом зловживання владою або службовим становищем отримати незаконну матеріальну вигоду.

Оскільки, затверджене незаконним Розпорядженням, Голови Верховної Ради України – В.Рибаком, Положення про Прес-службу №1632 від 28.12.2012р. (копії додаються) надає право керівнику Прес-служби, одоноосібно визначати розмір преміювання, посадових окладів, надбавок, та приймати рішення про надання, або відмову у наданні карток акредитації для журналістів, можна дійти висновку, що Шведова В.В. мала на меті, отримати незаконну матеріальну вигоду.

Протягом 13-ти(!) років (з 16.10.2003р. по теперішній час),Шведова В.В. зловживала владою і службовим становищем та продовжує це робити до сьогодні, діючи на підставі незаконного розпорядження й підробленого нею Положення про Прес-службу Апарату Верховної Ради України.

Відповідно до ст.40 Конституції України, ст.1 Закону України «Про звернення громадян», п.4, ст.13, п.6, ст.14, п.2, ст.19, ст.5, Закону України «Про доступ до публічної інформації», мною двічі(!) (7 та 19 жовтня ц.р.) було направлено запит з проханням надати належним чином завірені копії наступних документів:

1.      Положення про Прес-службу Апарату Верховної Ради України 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015р.р. (окремо за кожен рік);

2.      Розпорядження Голови Верховної Ради України про затвердження Положення про Прес-службу Апарату Верховної Ради України 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015р.р. (окремо за кожен рік).

Завірені копії цих документів, я просила надіслати мені електронною поштою. Лише з другої спроби, Управління кадрів апарату Верховної Ради України, надали мені Розпорядження Голови Верховної Ради України №1632 від 28.12.2012р. і Положення про Прес-службу (не повна редакція, лише перші 3 стор., копії додаються). Цими діями, було двічі порушено норми Закону України «Про доступ до публічної інформації»:

1.      Ненадання відповіді на запит;

2.      Надання неповної відповіді на запит.

Довідково:

З Кодексу України про адміністративні правопорушення:

«…Стаття 2123. Порушення права на інформацію та права на звернення

–        Порушення Закону України "Про доступ до публічної інформації", а саме: необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, ненадання відповіді на запит на інформацію, ненадання інформації, неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації,

–         тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

–        Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частинами першою – шостою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню,

–         тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від шістдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до тридцяти годин…».

У супроводжувальному листі мене повідомили про те, що Апарат Верховної Ради України має в наявності лише одне Положення про Прес-службу Апарату Верховної Ради України затверджене Розпорядженням Голови Верховної Ради України №1632 від 28.12.2012р.

Керівник Прес-служби Шведова В.В. підготувала вищезазначений проект Положення про Прес-службу і подала його колишньому керівнику Апарату Верховної Ради України – Зайчуку В.О. для подальшого затвердження Головою Верховної Ради України. А відповідно до п.2 Постанови Верховної Ради України «Про структуру Апарату Верховної Ради України» від  20 квітня 2000 року N 1678-III, вона не мала права цього робити, оскільки Прес-служба є структурним підрозділом Інформаційного управління.

Такі дії Шведової В.В., передбачені ст.366 КК України: «Службове підроблення»

1.      Складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів –

караються штрафом до двохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

2.      Ті самі діяння, якщо вони спричинили тяжкі наслідки, –

караються позбавленням волі на строк від двох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від двохсот п’ятдесяти до семисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Службове підроблення, вчинене з метою приховати зловживання владою або службовим становищем, кваліфікується за сукупністю ст. 366 і ст. 364.Злочин, передбачений ст. 366, вважається закінченим з моменту підроблення або складання завідомо неправдивого документа незалежно від подальшого його використання, а при видачі документа – з моменту його передачі зацікавленій особі.      

На підставі вищенаведеного, керуючись п.4, ч.1, ст.19 Закону України «Про звернення громадян»: Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об’єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:

–        скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням,   

ПРОШУ: 

1.      Перевірити достовірність викладених мною фактів;

2.      У разі наявної можливості, оприлюднити вище згадувані факти корупційних дій державних службовців вищого законодавчого органу України, на шпальтах Вашого інтернет-видання;

3.      Направити всі матеріали, разом із заявою про відкриття кримінального провадження по факту порушення статей КК України Шведовою В.В., до правоохоронних органів.

Копії додатків:

1.      Розпорядження Голови Верховної Ради № 995 від 03.10.2013 року «Про структуру і штатний розпис Прес-служби Апарату Верховної Ради України  (на 1 арк.);

2.      Розпорядження Голови Верховної Ради № 1064 від 16.10.2013 року «Про призначення Шведової В.В. на посаду керівника Прес-служби»;

3.      Розпорядження Голови Верховної Ради № 1632 від 28.12.2012 року «Про затвердження Положення про Прес-службу Апарату Верховної Ради України».

З повагою    Т.ЗОЗУЛЯ

You may also like...