Доплата за наївність: як магазини побутової та цифрової технiки «розводять» українців

Дописуючи платнi додатковi послуги, магазини побутової та цифрової технiки намагаються ввести покупцiв в оману I це незважаючи на те, що цiни на технiку сьогоднi доволi високi, а спроможнiсть населення придбати собi щось зменшується щодня.

Про те, як нинi дурять споживачiв, газеті "Експрес" розповiла Надiя Кутинiна, в.о. начальника iнспекцiї у справах захисту прав споживачiв областi.

— Можете назвати найпоширенiшi схеми обману покупцiв побутової технiки, якi маскують пiд благородною фразою "додатковi послуги"?

— В одному iз супермаркетiв у жiнки взяли майже 400 гривень за пiдключення холодильника. До того ж,  споживачка окремо сплатила за доставку. Отож пiсля того, як їй холодильник доставили, працiвники пояснили, що вмикати його можна лише через чотири години, пiсля того як вiн постоїть у теплi, – i… поїхали.

Вiдтак жiнка сама потiм увiмкнула його в розетку. Коли споживачка прийшла до нас, ми допомогли їй написати заяву, з якою вона звернулася до адмiнiстрацiї магазину. Там їй грошi все-таки повернули.

Крiм пiдключення приладiв, якi треба лише ввiмкнути в розетку, є ще такi, як, скажiмо,"електронний ключ" для пилососа. Продавцi кажуть покупцям, мовляв, прилад не запрацює, якщо в нього не ввести спецiальний ключ з кiлькох цифр. I клiєнти потрапляють на гачок, платячи за таку безглузду послугу майже 300 гривень.

До того ж, великi супермаркети пропонують ще й страхування товару вiд пошкодження водою з водопровiдних систем, у результатi вибуху газу, пограбування тощо. За таку послугу доведеться викласти майже тисячу гривень. Скажiмо, приходить до нас людина, яка розлила на ноутбук чай. Скаржиться, що їй не вiдшкодовують страховку. I тут ми нiчого не можемо зробити – продавцi кажуть: якщо людина сама залила товар, то страховка не виплачується.

— Що треба знати покупцю, щоб його не обдурили?

— Радитися з фахiвцями i добре подумати, коли продавцi переконують, що та чи iнша послуга вам конче потрiбна.
Договором купiвлi-продажу в магазинi є товарний чек, i бiльше нiяких документiв покупцевi не треба пiдписувати. Крiм випадкiв, коли товар беруть у кредит. Якщо ж у магазинi пропонують додаткову гарантiю, вiд неї краще вiдмовитися.

Якщо виникають певнi пiдозри, або продавець пропонує надто багато умов, краще вiдмовитися вiд купiвлi та придбати товар в iншому магазинi. Адже необдуману укладену угоду розривати доведеться у судовому порядку, а це – додатковий клопiт i тепер немалi кошти.

Роман ЛЮБЕРА, газета "Експрес"


 

You may also like...