Розгляд та вирішення звернень громадян у прокуратурі міста Києва

Звернення громадян є одним із засобів захисту їх прав та законних інтересів. Це право закріплено основним законом держави. У ст. 40 Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглядати звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Не є винятком і органи прокуратури столиці, тим більше, що право на звернення забезпечує громадянам можливість відстоювати свої права та законні інтереси й відновлювати їх в разі порушення.

Робота з розгляду звернень громадян і юридичних осіб вважається одним із пріоритетних напрямків діяльності органів прокуратури міста Києва, вона спрямована на захист прав і свобод людини, зміцнення законності та правопорядку.

Звернення, які розглядаються та вирішуються в органах прокуратури столиці, – це одне із джерел інформації про порушення законів, вони дозволяють швидко реагувати на злочини, незаконні правові акти органів державної влади й органів місцевого самоврядування, протиправні дії посадових і службових осіб тощо. Вони є приводом до проведення перевірок фактів порушень законності, які містяться в зверненнях.

Основним критерієм ефективності роботи прокурорів при вирішенні звернень і надалі залишається вжиття вичерпних заходів до реального захисту прав та інтересів громадян, а у зв’язку з цим – підвищення авторитету органів прокуратури серед населення. Необхідно відмітити, що впродовж поточного року органами прокуратури міста Києва проведено значну роботу з питань розгляду і вирішення звернень щодо захисту конституційних прав громадян.

За результатами прокурорських перевірок додержання вимог Закону України «Про звернення громадян» керівникам підприємств, установ та організацій столиці внесено 67 приписів та подань про усунення допущених порушень та причин їх виникнення, в тому числі 17 – органам місцевого самоврядування. На виконання приписів до дисциплінарної відповідальності притягнуто 101 відповідальну особу, з яких 17 працівники органів місцевого самоврядування.

Прокуратурами міста Києва розглянуто більше 25 тис. звернень, з яких по суті вирішено 15 тис., що на 16 відсотків більше за аналогічний період 2010 року. За результатами вирішення звернень реально поновлено права 722 громадян.

Найчастіші мешканці столиці зверталися до прокуратури з питань додержання законодавства про працю, зокрема невиплати заробітної плати, земельних правовідносин, а також щодо надання житлово-комунальних послуг. Чимало надійшло скарг на дії та рішення органів дізнання, досудового слідства, з питань додержання законодавства при виконанні судових рішень.

Реагуючи на порушення законів, у зв’язку з розглядом звернень, органами прокуратури Києва порушено 44 кримінальні справи, з яких – 20 направлено до суду, розглянуто із вжиттям заходів 116 документів прокурорського реагування.

Особливе значення надається особистому прийому громадян у прокуратурі.

Третина із розглянутих органами прокуратури міста звернень становлять звернення подані на особистому прийомі, а це майже 9 тисяч.

Кожне четверте звернення прийнято особисто прокурорами, а заступником Генерального прокурора України – прокурором міста Києва Анатолієм Мельником прийнято 158 громадян.

За допомогою до прокуратури переважно звертаються найбільш соціально незахищені категорії громадян, люди похилого віку, серед них майже кожен другий, хто має установлені законодавством України пільги (інваліди, ветерани Великої Вітчизняної війни та прирівняні до них, ветерани праці, потерпіли від аварії на ЧАЕС та учасники ліквідації, багатодітні сім’ї, одинокі пенсіонери й інші категорії, які потребують соціального захисту).

Більшість таких звернень стосуються порушень при нарахуванні пенсій, невиплати заробітної плати, охорони праці, здоров’я, порушень прав неповнолітніх, права власності на землю, забезпечення законності та правопорядку тощо.

Зазначимо, що майже в три рази збільшилась кількість задоволених звернень, які прийняті особисто прокурорами. А це свідчить про довіру органам прокуратури, які реально забезпечують поновлення конституційних прав громадян та інтересів держави.

Інформацію підготувала начальник відділу з питань розгляду листів та прийому громадян Ірина Головань

Прокуратура міста Києва

You may also like...