Історія з «київським трамваєм» дуже нагадує авантюру

Згадане у «Віснику держзакупівель» ЗАТ «Київський завод електротранспорту» — підприємство, не дуже знайоме киянам, хоча бачили його, певно, всі. «Київський трамвай» за рекордні $1 мільйон збиратимуть на віртуальному підприємстві, якого «в натурі» не існує.

Сайт «Наші гроші», посилаючись на «Вісник державних закупівель», опублікував цікаву новину: відтепер у Києві вироблятимуть трамваї для потреб міста. Причому за гарною ціною: 7,2 млн грн. для порівняння: новий чеський трамвай коштує близько 5,5 млн. грн. Вартість машини харківського виробництва — 2-2,2 млн. грн. Трамваї за мільйонон доларів почнуть збирати на ЗАТ «Київський завод електротранспорту», якого фактично не існує.

Йдеться про трьохсекційні вагони, тому ціна не виглядає такою вже завищеною, хоч і незрозуміло, що це за тендер такий, і на якій підставі було вирішено віддати перевагу саме таким моделям, замість трамваїв, що зараз випускаються в Харкові та Дніпропетровську. Але виникає питання інше: на сьогоднішній день ще ніхто й ніколи не бачив київський трамвай!

Згадане у «Віснику держзакупівель» ЗАТ «Київський завод електротранспорту» — підприємство, не дуже знайоме киянам, хоча бачили його, певно, всі. На сьогодні цей потужній київський трамвайнобудівний завод виглядає ось так:

Заводські цехи давно перетворилися на магазини

Як видно, його корпуси на сьогодні явно вже не використовуються для виробничих цілей, вони віддані під торгові площі. Більше того, за весь час існування цього заводу, він взагалі ніколи не випускав трамваїв! Ремонтував — так. Але зараз, як бачимо, навіть бокси для ремонту зайняті під інші потреби. Від старого виробництва тут подекуди залишилися тільки рейки. Хоча в довідниках, як і раніше пишетьсяпро те, що цей завод існує і працює саме в цьому будинку , на вул. Червоноармійській, 32/8.

Власне кажучи, навіть якщо обіцяний головою КМДА Поповим київський трамвай тут буде зібраним, він навіть не зможе самотужки виїхати з території заводу, на якому його теоретично мають складати. Вже років десять (з часу ліквідації місцевого трамвайного депо і відміни руху трамваїв по вул.. Грінченка), як цей завод перетворений на супермаркет, а в боксах, де колись ремонтувалися трамваї, розміщено якісь склади. Ще є студія танців.

Залишки рейок, по яких має виїзджвати із заводу новий трамвай

Про те, що ми не помилились, і перед нами саме той завод електротранспорту, про який говорилося у «Віснику держзакупівель», свідчить старий логотип на занедбаному корпусі.І в це виробництво буде вбухало 15 мільйонів? На наш погляд, тут не менше 50-ти треба вкласти, щоб принаймні первісно відновити виробничі потужності.

Скільки потрібно грошей аби відновити завод? Людей навіть серед білого дня тут не видно. Цікаво, де Попов збирається взяти якісні кадри, які будуть проектувати і збирати столичний трамвай?

І де взяти фахівців?

Свого часу разом з АВІАНТом, цей завод виготовляв тролейбуси (а не трамваї!) «Київ» — однак міській владі вони не прийшлися до вподоби, і їх виробництво було припинене 2005 року. Після того завод плавно пішов «у штопор» — і на сьогодні виглядає вкрай депресивно. Де ж тут будуть робити трьохсекційні трамваї по мільйону доларів за штуку? Ви вірите, що цей завод зміг виграти тендер на виробництво рейкового електротранспорту для столиці України?

Трамвайні рейки схожі на інстраляцію присвячену минулому

Всередину виробництва попасти мені не вдалося, але те, що видно з-за паркану показує, що все виробництво тут зупинене, причому кінцево і безнадійно. І весь майбутній стартовий майданчик для міського трамваю заріс бур’янами.

І знову виникає питання — а де і хто буде виготовляти анонсовані міською адміністрацією нові київські трамваї?

Правда, в приймальні на самому заводі запевняють, що частину виробничих фондів їм вдалося перенести до подільського трамвайного депо, де на ньому проходить реставрація старих чеських вагонів.

Є великі сумніви щодо того, що цих потужностей вистачить на те, щоб виготовляти повноцінні власні трамваї, ще й тридцятиметрової довжини. Варто також зазначити, що виготовлення трамваїв — не така і легка штука, як могло б здатися — принаймні, за час існування державної програми «український трамвай», їх виробництво так і не вдалося налагодити на луганському електровозному заводі.

А ряд міст, наприклад, Вінниця та Харків віддає взагалі перевагу закупівлі західного секонд-хенду, який коштує копійки, але є ще цілком придатний до вжитку. Чому б якимось подібним чином не зробити і в Києві?

Але читаючи новину про виробництво саме «київського трамваю», я не здивуюся, якщо він врешті решт виявиться дніпропетровським, російським чи чеським, який на Куренівці просто зберуть так званою «викрутковою збіркою». Але при цьому чи буде такий трамвай коштувати мільйон?

Сподіваємося, що Олександр Попов на якійсь черговій зустрічі з блогерами дасть відповідь на це питання. А то історія з «київським трамваєм» дуже нагадує авантюру, чесне слово.
 

Завод-фантом шукав: Микола Поліщук, ТЕКСТИ

Читайте также: