15 порад, як захистити особисту інформацію в онлайні

Чому варто обережно ділитися інформацією про себе у соцмережах гарно ілюструє експеримент від британської компанії Cifas, що спеціалізується на запобіганні шахрайству. Перехожим пропонували безкоштовну каву в обмін на «лайк» на сторінці кав’ярні в Фейсбуці. Поки відвідувач заходив у заклад і робив замовлення, його ім’я зіставляли з аккаунтом в соцмережі і збирали всі зазначені на сторінці дані.

 Ця дата відповідає річниці підписання Конвенції Ради Європи від 28 січня 1981 року «Про захист осіб у зв’язку з автоматизованою обробкою персональних даних». 

Наразі цей день відзначається у США, Канаді та 47 країнах-учасницях Ради Європи. В Media Sapiens підготували пам’ятку з рекомендаціями, які допоможуть захистити свої персональні дані від зловмисників.

Для кращого захисту своїх даних спеціалісти з кібербезпеки також радять по можливості налаштовувати не паролі, а ключові фрази. Ключові фрази – це свого роду варіант дуже довгого паролю: ви можете налаштувати питання “Яка моя улюблена пісня?” як ключову фразу. Відповідь на неї буде складатися із більшої кількості символів, ніж просто пароль. Такий тип захисту складніше обійти.

Також рекомендується видаляти старі дані, які вам більше не потрібні та одразу записувати поверх них нову інформацію, аби видалені файли було неможливо відновити за допомогою спеціального програмного запезпечення. Річ у тому, що в файловій системі є область даних, яка відповідає за збереження інформації. При видаленні файлу стандартними засобами операційної системи, в файловому записі ставиться лише відмітка про те, що файл видалений, а місце, яке він займає, позначається системою як вільне. Якщо після видалення файлу ніякого запису на диск не відбувалося – файл залишився на місці і його можливо відновити.

Чому варто обережно ділитися інформацією про себе у соцмережах гарно ілюструє експеримент від британської компанії Cifas,  що спеціалізується на запобіганні шахрайству.  Перехожим пропонували безкоштовну каву в обмін на «лайк» на сторінці кав’ярні в Фейсбуці. Поки відвідувач заходив у заклад і робив замовлення, його ім’я зіставляли з аккаунтом в соцмережі і збирали всі зазначені на сторінці дані. Їх по гарнітурі передавали бариста, а вона писала отриману інформацію на кавовому стаканчику.

Замість звичайного в таких випадках імені на стаканчиках з’являлися дані про освіту, роботу, контактна інформація та навіть релігійні погляди відвідувачів кав’ярні. Так компанія намагалась привернути увагу до необхідності захищати свої особисті дані, аби не стати жертвою шахраїв. 

You may also like...