В Украине растет смертность на дорогах, но ГАИ это скрывает

Мы предполагаем, что чиновники автоинспекции искусственно завысили показатель смертности в 2010-м году, добавив к нему 166 несуществующих погибших, чтобы иметь возможность показать хоть и незначительную, но положительную динамику в следующем, 2011-м году. Об этом свидетельствуют документы.

Официально же смертность вследствие дорожно-транспортных происшествий в 2011 году снизилась на 0,9% в сравнении с предыдущим годом. Но Государственная автомобильная инспекция решила эти данные не афишировать.

У січні відомство не опублікувало новини про кількість ДТП за підсумками року на своєму сайті, як робило протягом попередніх років. Прес-служба МВС не розсилала хвалебних прес-релізів, і ніхто з керівників відомтсва не сказав журналістам про це чергове «покращення».

Смертність на українських дорогах одна з найвищих у Європі

Смертність на українських дорогах одна з найвищих у Європі

«ТЕКСТИ» зацікавилися причиною такої «скромності». В результаті невеликого розслідування ми з\’ясували, що насправді, смертність у 2011 році не зменшилась на 0,9%, а зросла майже на 3%. А ДАІ, схоже, вдалася до маніпуляцій зі статистичними даними, аби приховати цей факт. Принаймні, про це свідчить звичайне порівняння даних з різних офіційних сайтів.

Ми знайшли і порівняли дані з різних урядових джерел щодо аварійності, травматизму і смертності на українських дорогах, а також подивились, які цифри фігурували в ЗМІ рік тому. Висновки невтішні — є всі підстави вважати, що чиновники ДАІ вдалися до виправлення цифр заднім числом, аби показати «покращення» по ключовому показнику своєї діяльності — смертності на дорогах.

Зокрема, ми припускаємо, що чиновники автоінспекції штучно завищили показник смертності у 2010-му року, додавши до нього 166 неіснуючих загиблих, аби мати можливість показати хоч і незначну, але позитивну динаміку у наступному, 2011-му році.

Різна статистика

Про це свідать документи. За даними звіту ДАІ, опублікованого в січні 2012 року, у 2011 році внаслідок ДТП в Україні загинули 4831 особа, що, як стверджується, на 0,9% менше, ніж в попередньому році, коли загинуло ніби-то 4875 осіб.

Скріншот з сайту ДАІ, оригінал тут

Скріншот з сайту ДАІ, оригінал тут

Щоправда, рік тому ДАІ звітувала про трохи інші цифри. Знайти їх на сайті ДАІ зараз неможливо, оскільки чиновники вирішили прибрати їх одночасно з публікацію нових, «виправлених» звітів. Але вони збереглися на інших ресурсах, зокрема на сайті Держкомстату, куди ДАІ регулярно надсилає звіти. Ці ж самі дані фігурують на сайті Верховної Ради і в численних повідомленнях ЗМІ від 2011 року. Згідни з ними, показник смертності у 2010-му році (тобто у році, з яким здійснюється порівняння) був дещо іншим: 4709 загиблих, або на 166 осіб менше, ніж заявляє ДАІ.

Скріншот із сайту Держкомстату. Оригінал тут

Скріншот із сайту Держкомстату. Оригінал тут

Скріншот із сайту Верховної Ради Оригінал тут

Скріншот із сайту Верховної Ради Оригінал тут

На дорогах гине більше

Якщо вважати, що показник, який ДАІ озвучувало рік тому і який міститься зараз на сайті Держкомстату, правдивий, то реальна смертність на дорогах нашої країни у 2011-му році не зменшилася на 0,9%, а зросла на близько 2,7% — вперше після трирічного зниження, що розпочалося у 2008 році. На нашу думку, саме цей невтішний результат і міг стати причиною того, що керівники автоінспекції додатково «позбавили життя» 166 співвітчизників у 2010 році. Таким чином вони сподівалися зробити показники своєї роботи в 2011 році позитивними і уникнути критики щодо неефетивності своєї діяльності.

Наше видання звертається через цю статтю до міністра внутрішніх справ, генерального прокурора та президента України з проханням провести перевірки статистичних звітів ДАІ за 2010 і 2011 роки і вжити заходів щодо недопущення маніпуляцій в майбутньому. ТЕКСТИ також просять міністра МВС, в рамках Закону «Про доступ до публічної інформації», зобов\’язати ДАІ оперативно публікувати повні ЩОМІСЯЧНІ звіти щодо аварійності в Україні, а не лише зведені квартальні і річні дані, а також опублікувати на сайті детальні звіти за останні 10 років.

Коли ця стаття вже була готова до публікації, ДАІ мимохідь оприлюднила бодай якісь дані про смертність у 2012 році. У повідомленні прес-служби від 8 травня, присвяченому використанню ременів безпеки, згадується, що з початку року на дорогах загинула 1261 особа. Порівняти цьогорічну аварійність і смертність з минулим роком поки що неможливо — звіт про ДТП у першому кварталі 2012 року ДАІ досі не опублікувала, хоча після закінчення кварталу минуло майже півтора місяці. Можна припустити, що ці показники також невтішні для відомства і для всіх нас.

Перші по смертях

Як відомо, Україна традиційно посідає перші місця в Європі за смертністю та травматизмом на дорогах.

Страшний графік — у нас в ДТП пішоходів гине чи не найбільше в світі, навіть серед бідних країн (в яких традиційно пішохід — людина другого сорту, і вони страждають більше)

Страшний графік — у нас в ДТП пішоходів гине чи не найбільше в світі, навіть серед бідних країн (в яких традиційно пішохід — людина другого сорту, і вони страждають більше)

У 2010 році, за даними ООН, Україна посіла друге місце серед 49 країн Європи за смертністю внаслідок ДТП, одразу після Російської Федерації. Показник смертності на 1 млн населення в Україні складає 103, в той час як, наприклад, в Італії — 68, Німеччині — 45, Великій Британії — 31. Слід зважати, що кількість автомобілів в Україні є зачно нижчою, ніж в країнах Європи: 146 одиниць на 1000 населення, проти, наприклад, 510 в Німеччині (дані 2010 року).

(Друкується зі скороченнями)

Статистику смерті вивчав: Петро Коломієць, ТЕКСТИ

You may also like...