Site icon УКРАЇНА КРИМІНАЛЬНА

Пів століття без капремонту, або Чому в Україні обвалюються мости

Міст, який обвалився на автодорозі між Львовом та Луцьком
Міст, який обвалився на автодорозі між Львовом та Луцьком

Міст, який обвалився на автодорозі між Львовом та Луцьком, збудований у 1960-их роках і жодного разу капітально не ремонтувався. Мостів, які потребують термінового ремонту, в країні майже тисяча.

Про обвал Шулявського шляхопроводу в Києві говорила вся Україна

Мостовий перехід через річку Західний Буг поблизу села Гайок, що у Львівській області, розташований на автомобільній дорозі Н-17 Львів – Радехів – Луцьк. Його було збудовано у 1960 році, відтоді його жодного разу капітально не ремонтували. Понад п’ять років споруда перебувала у передаварійному стані.

Як повідомили в пресслужбі “Укравтодору”, ще минулого року цей міст було включено до списку Національної програми відновлення мостів, реконструкцію заплунвали на цей рік. Роботи мали розпочатися вже у найближчі місяці, але міст обвалився раніше– у вівторок, 4 травня, про це повідомили в Нацполіції України.

Застаріла інфраструктура

За даними міністерства інфраструктури, в Україні загалом дещо більше 16 тисяч мостів. Лише близько 7,5 тисячі з них відповідають чинним нормам та стандартам, тоді як інша частина об’єктів потребують ремонту. У 2019 році “Укравтодор” провів масштабне обстеження мостового господарства. Воно показало, що негайного ремонту в Україні потребують 895 мостів. З них 169 були вже у передаварійному стані. Основна причина такого результату – відсутність належного фінансування для капітального ремонту мостів та їхня зношеність.

Адже деякі мости в Україні були збудовані іще після Другої світової війни і досі на них не проводили капітальних ремонтів. Наприклад, найстаріші мости: Петрівський залізничний міст у Києві побудували ще у 1945 році, а останній раз ремонтували ще 2005 року, столичний Дарницький залізничний міст був збудований в 1949 році, однак відтоді його жодного разу не реконструювали. Мерефо-Херсонський залізничний міст у місті Дніпро було відновлено після війни у 1951 році. Роком пізніше звели автомобільно-залізничні мости Преображенського у Запоріжжі. У Херсоні в 1954 році звели Антонівський залізничний міст через річку Дніпро.  Втім, досі жоден з цих мостів капітально не ремонтували, тож не виключені подальші обвали мостів.

Програма відновлення мостів

Аби уникнути цього, у квітні минулого року в Україні стартувала Національна програма відновлення мостів. ЇЇ мета – оновити майже 1400 штучних споруд до 2025 року. Кошторис цього масштабного проекту 28,7 мільярда гривень.

Дарницький міст у Києві побудували 1949 року

Як повідомили в “Укравтодорі”, в 2020 році в рамках програми було оновлено і побудовано 158 штучних споруд. 2021 року  заплановано відремонтувати як мінімум 160 штучних споруд. Там звітують, що вже завершується ремонт мосту через Хаджибейський лиман на трасі Київ – Одеса. У травні планують відкрити рух для транспорту на всіх його смугах. Цей міст збудовано 1997 року. У 2007-му здійснено перший капремонт.

“Національна програма включає обмежено працездатні та непрацездатні мости, перелік ґрунтується на запитах, які Укравтодору надали ОДА та служби автомобільних доріг у регіонах”, – йдеться на сайті “Укравтодору”. Програма втілюється за рахунок державних інвестицій. Раніше президент України Володимир Зеленський заявляв, що шукає можливість залучити три мільярди доларів на будівельну програму з відновлення мостів у всій країні.

Проблемні мости Києва

Однак чи вистачить коштів і часу, аби встигнути відремонтувати всі мости в аварійному стані до того, як вони обавляться? Адже Шулявський шляхопровід у Києві визнали аварійним ще у 2007 році. Тоді міст обіцяли відремонтувати і навіть виділили на це три мільйони гривень, однак це не допомогло, і шляхопровід обвалився у лютому 2017 року. Мер Києва Віталій Кличко назвав цей міст “втомленим”. Відтоді його ремонтують. Очікується, що ремонтні роботи обійдуться міському бюджету Києва у майже два мільярди гривень. Строки закінчення оновлення  Шулявського шляхопроводу увесь час переносять. Очікується, що його добудують у 2021-2022 роках.

Шулявський шляхопровід у Києві ремонтують після обвалу 2017 року

Тим часом сильні зливи у 2018 році призвели до того, що у столиці обвалилася частина Кирилівського шляхопроводу на перехресті вулиць Олени Теліги та Кирилівської. Внаслідок обвалу також ніхто не постраждав. Обвал стався через вимивання ґрунту. Цей шляхопровід саме ремонтували в рамках загальної ревізії після обвалу Шулявсього шляхопроводу.

У Києві, де найбільше транспортне навантаження в країні, 170 мостових переходів та шляхопроводів, велика частина з них в аварійному стані. Аби уникнути подібних аварійних ситуацій, комунальна корпорація “Київавтодор” у 2021 році уклала п’ять угод на ремонт мостів та вулиць у Києві на загальну суму 507,8 мільйона гривень. Про це повідомляться в системі Prozorro.

Зокрема, на 2021 рік заплановано капітальний ремонт деформаційних швів естакадної частини Південного мостового переходу через річку Дніпро, капітальний ремонт шляхопроводу на перетині вулиці Новокостянтинівської з вулицею Олени Теліги та проспектом Степана Бандери. Окрім цього, має відбутися капітальний ремонт мосту номер 2 через річку Либідь та капітальний ремонт шляхопроводу через залізничні колії по вулиці Льва Толстого.

Автор: Лілія Ржеутська; DW.COM

Exit mobile version