Site icon УКРАЇНА КРИМІНАЛЬНА

З держбюджету витратили понад ₴300 млн. на зарплати неіснуючим Вищим судам – Bihus.Info

Середня пенсія судді у 45 разів більша за мінімальну пенсію

У 2016 році в Україні розпочався процес реформування судової системи. Процес затягнувся, і попри те, що Вищий спеціалізований суд, Вищий господарський суд та Вищий адміністративний суд не працювали, держава ще шість років виплачувала зарплату суддям.

Про це повідомляє Bihus.Info.

Під час реформування, перед суддями цих судів постав вибір:
  • добровільно пройти конкурси та перевірки на доброчесність, перевестися до інших судів і виконувати свою роботу
  • відмовитися від конкурсів, перевірок і переведення до інших судів

Нині вже шість років ці суди не працюють, проте держава продовжує витрачати на них сотні мільйонів гривень.

Судді з ліквідованого Вищого і старого Верховного мали пройти конкурси і перевірки й перевестись до нового органу. Це, зокрема, мало допомогти почистити систему від старих суддів-корупціонерів.

Однак частина суддів не захотіли проходити жодних випробувань. Тож, судді шість років ходили на роботу й отримували зарплатню, проте, навіть не розглядали справ, адже для системи ці суди вже були ліквідовані.

Суди не можуть бути ліквідовані, поки судді не переведені або не звільнилися за власним бажанням, – раніше повідомила голова ліквідаційної комісії Вищого господарського, Вищого адміністративного та Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ Любов Соловйова.

До прикладу, лише на зарплати вже неіснуючим Вищим судам бюджет витратив понад 300 млн:

У Законі “Про судоустрій і статус суддів” зокрема мовилося, що з дня початку роботи Верховного Суду у складі, визначеному цим Законом, Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Вищий господарський суд України, Вищий адміністративний суд України припиняють свою діяльність та ліквідуються у встановленому законом порядку. До припинення діяльності статус, структура, повноваження, порядок роботи, права, обов’язки, гарантії суддів цих судів визначаються Законом.

Тож фактично, за суддями зберігалося право на отримання заробітної плати.

Примітка* від 26 березня окремий припис пункту 7 розділу ХІІ визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), в тім, що він установлює для суддів Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Вищого господарського суду України, Вищого адміністративного суду України до припинення діяльності цих судів гарантії, визначені Законом України „Про судоустрій і статус суддів“ від 7 липня 2010 року № 2453-VI зі змінами, зокрема винагороду судді, згідно з Рішенням Конституційного Суду № 3-р(II)/2024 від 26.03.2024. Окремий припис пункту 7 розділу XII утрачає чинність із дня ухвалення Рішення.

Довідка. У 2016 році в Україні почалася реформа судової системи. Верховна Рада внесла зміни до Конституції щодо правосуддя, ухваливши закон “Про судоустрій і статус суддів”. Відповідні законодавчі норми передбачали передачу повноважень трьох вищих спеціалізованих судів новому Верховному Суду, створеному замість Верховного Суду України. Натомість ВГСУ, ВАСУ, ВССУ і ВСУ підлягали ліквідації.

На ліквідацію Вищого господарського, Вищого адміністративного і Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ за два роки з державного бюджету витратили 157 мільйонів гривень. // Букви

Exit mobile version