Site icon УКРАЇНА КРИМІНАЛЬНА

Розслідування, засноване на корпоративних записах і витоку пошти, показує хто в Європі допомагає Путіну продавати санкційну нафту

Розслідування, засноване на корпоративних записах і витоку пошти показує хто в Європі допомагає Путіну продавати санкційну нафту

Танкер

Розслідування, засноване на корпоративних записах і витоку пошти показує хто в Європі допомагає Путіну продавати санкційну нафту

Видання Financial Times опублікувало розслідування, засноване на корпоративних записах і листуванні. У них описується ланцюжок власників 25 танкерів, куплених у період з грудня 2022 року до серпня 2023 року на загальну суму понад 700 млн доларів для тіньового флоту – танкерів, які компанія «Лукойл» використовує для поставок нафти в обхід санкцій.

Сумарно ці судна перевезли близько 120 млн барелів нафти, що, за оцінкою Financial Times, становить щонайменше 7,2 млрд доларів доходу від експорту нафти.

Формальним власником танкерів через ланцюжок офшорів, зареєстрованих на Маршаллових островах, виявився 74-річний британський бухгалтер Джон Ормерод. Покупки профінансувала компанія Eiger, що належить «Лукойлу». Пізніше Ормерод передав права власності Саїду Зафару Тахіру Різві – людині, пов’язаній із компанією DTA Maritime, 49% якої належать такому собі Лакхані – за словами Financial Times, він є громадянином Великої Британії, другом Ормерода і директором DTA.

22 із 25 придбаних суден були зареєстровані у двох дубайських керуючих компаніях, більшою частиною акцій яких володіла дружина Лакхані Унеза. У грудні 2023 року компанії потрапили під санкції Великої Британії, після чого судна перереєстровано на нові фірми, частина з яких теж може бути пов’язана з сім’єю Лакхані.
Під санкції Великої Британії або ЄС поки що потрапили тільки сім із 25 придбаних Ормеродом суден. Деякі з них відтоді змінили назву і прапор.

Автори матеріалу підкреслюють, що, крім доходів Росії, тіньовий флот приносить також велику небезпеку для навколишнього середовища і безпеки. До тіньового флоту входять старі танкери, які в іншому разі вже були б утилізовані через зношеність. Це підвищує ризик аварії або розливу нафти, збиток від яких навіть нікому було б покрити в разі, коли кінцевий бенефіціар невідомий або приховує свою участь.

Exit mobile version