АВИАСТРОИТЕЛЬ НАУМЕНКО: «ЛЕОНИД ДАНИЛОВИЧ! ВОССТАНОВИТЕ В СТРАНЕ ПОРЯДОК!»

В распоряжении «УК» оказался любопытный документ, приоткрывающий одну из таинственных и драматических страниц «оранжевой» революции. Который как нельзя лучше характеризует одного из «пожинателей» ее плодов – руководителя харьковского авиационного предприятия ХГАПП Павла Науменко. Который в самое ближайшее время обещает возглавить вновь образованное крупнейшее авиастроительное объединение Украины.Президент Виктор Ющенко указом от 27 мая поручил Кабинету министров Украины в течение двух недель принять решение о создании национального вертикально-интегрированного научно-производственного объединения (НПО) «Антонов».Согласно документу, в состав НПО «Антонов» должны войти АНТК им. Антонова (Киев), Киевский государственный авиазавод «Авиант» (КиГАЗ Авиант»), а также Харьковское государственное авиационное производственное предприятие (ХГАПП). Руководить авиационным новообразованием, по мнению экспертов, поручат нынешнему руководителю ХГАПП Павлу Науменко, о котором «УК» уже писала.

Для более полного представления о личности будущего руководителя украинского авиапрома и понимания его роли в завоевании демократии в нашей стране «УК» предлагает вниманию руководителей государства и широкой читательской аудитории следующий документ:

aviamail_1.gif

aviamail_2.gif

Кроме того, в редакцию «УК» поступило письмо работников ХГАПП, которое мы приводим без правок и сокращений:

Авіаційна промисловість України, згідно до Закону України „Про державну підтримку літакобудування в Україні», визначена як пріоритетна галузь економіки країни. У світі небагато країн, які мають повний власний авіаційний комплекс, який забезпечує розробку та серійне виробництво авіаційної техніки та її компонентів, його розвиток сприяє науково-технічному прогресу у інших галузях економіки.

Всьому світу відомі літаки українського виробництва, а таким літакам , як Ан-225, Ан-124 та Ан-70 не має рівних у світі. У останні роки зусиллями ведучих підприємств галузі АНТК ім. О.К. Антонова, ЗМКБ „Прогрес», ВАТ „Мотор Січ» та інших підприємств у найкоротшій термін створено регіональний пасажирській літак Ан-148, інтерес до якого мають більшість авіакомпаній СНД та зарубіжжя. Тому сміливо можливо сказати — нам є чим пишатися в української авіаційної промисловості, але є проблеми, яки можуть негативно сплинути на її розвиток і втрату своїх позицій.

За останні роки головні підприємства авіаційної галузі України значно покращили своє фінансове становище, відновили стабільну роботу, збільшили кількість працівників, підвищили рівень заробітної плати, чого не скажеш про Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП).

Після переходу на посаду Міністра промполітики України М’ялиці А.К. підприємством став керувати Науменко П.О., який поступово знищів усі досягнення колективу заводу та попереднього керівництва. А саме:

• Практично розірвані партнерські відносини з розробником авіаційної техніки АНТК ім. О.К. Антонова за рахунок невиконання фінансових зобов’язань за авторське супроводження літаків, та обов’язки по укладеним договорам, у наслідок чого ЗО листопаду 2004 року Господарчий суд міста Києва зобов’язав ХДАВП сплатити АНТК ім. О.К. Антонова 25 млн. грн. Всього з жовтня 2004 року АНТК ім. О.К. Антонова подав 7 позовів до ХДВАП на загальну суму 164 млн. грн. і ця заборгованість ще не погашена.

• Якість виготовлених літаків значно знизилась і не відповідає необхідному рівню безпеки польотів у наслідок чого, довіра до літака Ан-140, який виробляє завод, у авіакомпаній, та у пасажирів постійно зменшується. Від авіакомпаній постійно надходять рекламації, більшість яких пов’язана з технологічними дефектами виробництва.

• Авантюризм П.О.Науменка у своїх діях, як генерального директора заводу, призвів до катастрофи літака Ан-140 в Ірані, куди він направив ще недопрацьований літак по складному, мало знайомому екіпажу маршруту, та ще в нічний час. У наслідок цієї катастрофи загинуло багато кращих фахівців авіаційної галузі України. По цієї катастрофі було відкрито кримінальну справу, ретельного розслідування та необхідних висновків не зроблено.

• Фінансове становище підприємства у цей час є критичним, фактично завод є банкротом. Це стало наслідком фінансової політики генерального директора П.О.Науменка, орієнтованої на залучення багатомільйонних кредитів, розмір яких в четверо перевищує обсяги виробництва продукції. Підприємство за останні роки отримувало кредити більш ніж у 10 різноманітних банків з відсотковою ставкою від 12% до 28% річних. Тільки за користування кредитами у 2004 році ХДАВП сплачено більш ніж 53,38 млн. грн.

• Звертає увагу встановлений перевіркою факт перерахування угорської фірмі E-Worker’s Group kft’ Company коштів у сумі 6 млн. дол.. США за аналіз ринків збуту авіаційної техніки та комплектуючих виробів, перерахування ще

9,16 млн. дол. США на протязі вересня-жовтня 2004 року замість 4,4 млн. дол.. США передбачених графіком платежів контракту на постачання двигунів та їх технічне супроводження. Ніяких висновків з встановлених порушень відповідними державними установами не зроблено. • Велику кількість фінансових операцій ХДАВП проводить через підприємство „Інтерамі», власником якого є П.О. Науменко. Це підприємство практично півроку надавало послуги у польотах по України на літаку Ан-74 „єдиному кандидату» від влади під час виборчої компанії Президента України за рахунок коштів заводу.

З початку 2004 року під опікуванням Президента Кучми Л.Н., віце-прем’єра Клюєва А.П., Міністра промполітики України Неустроєва О.Л. генеральний директор ХДАВП Науменко П.О. розпочав активну роботу зі створення концерну на базі АНТК ім. О.К. Антонова, ДП „КиАЗ „АВІАНТ» та ХДВАП, запропонувавши власну кандидатуру на посаду його керівника. Зрозуміло, що це йому вкрай потрібно, у першу чергу, для того щоб списати власні борги за рахунок інших учасників концерну. І зараз він питається втягнути у цей процес керівництво держави, не зважаючи на рішення Господарського суду міста Києва від 31.03.2005 р., яке заборонило ХДАВП приймати участь у створенні інтеграційних структур з іншими підприємствами.

Це питання було ретельно розглянуто на нараді під керівництвом Прем’єр -міністра України Ю.В. Тимошенко 11.03.2005 р. На ньому було встановлено необхідність зважених рішень у вирішенні цього питання. Також, було прийняте рішення про ретельну перевірку фінансово-економічного стану ХДВАП з метою недопущення його банкрутства в термін до 30 квітня 2005 р. До цього часу питання не вирішене. Науменко П.О. продовжує активні дії по пошуку підтримки у владі з питання створення концерну.

Стало відомо, що Генеральний конструктор АНТК ім. О.К. Антонова Балабуєв П.В., який з перших днів оголошення ідеї створення концерну був категорично проти нього і, з його слів, не знайшов підтримки у керівництва держави в питанні зупинки процесу створення концерну, з 25 травня 2005 року уходить у відставку. Ми не маємо права не враховувати у цьому питанні думку Балабуєва П.В., якого признає усій авіаційний світ як видатного конструктора та господарчого керівника.

Вважаємо необхідним терміново створити депутатську комісію з розгляду питання необхідності створення інтегрованих науково-виробничих структур у авіаційної галузі України, проведення ретельної перевірки фінансового стану ХДАВП з залученням до перевірки КРУ, Прокуратури, СБУ та податкових органів.

Тем временем 26 мая Киевский апелляционный хозяйственный суд наложил арест на счета ХГАПП в связи с невыплатой долгов перед АНТК им. Антонова.

Конечно, страна и труженики авиационной промышленности согласятся с «правильным» выбором руководителя столь ответственной и важной для государства отрасли. Тем более, если это назначение заслужено честным трудом и безукоризненным поведением…

Владимир Абросимов, специально для «УК»

Читайте также: