Як у Києві крадуть велосипеди велопрокату

Як у Києві крадуть велосипеди велопрокату

Віднедавна у столиці помітно побільшало сірих велосипедів так званого «громадського велопрокату» — вони стоять на десятках локацій у всіх районах Києва.

Зі збільшенням кількості таких велосипедів зросла і кількість крадіжок, зазначає BBC News Україна.

Знаходять вкрадені «веломашини» часто за багато кілометрів від Києва — з легендою «купив на базарі».

Що таке байкшеринг

Байшеринг
Фото: OFO
Велопрокат у британському Шеффілді

Байкшеринг — сервіс, який дозволяє взяти велосипед за невелику плату просто на вулиці, покататися містом і залишити на визначеній стоянці.

Він давно є у сотнях міст по всьому світу й популярний серед туристів.

В Україні з 2018 року діяв під німецьким брендом Nextbike у Києві, Львові, Одесі, Вінниці та Харкові.

А у кінці червня цього року київська мережа байкшерингу перейшла під український бренд Bikenow.

Щоб взяти велосипед, треба зареєструватися у додатку, підв’язати туди платіжну карту і, власне, знайти локації, де стоять велосипеди.

Велосипеди
Фото: BIKENOW.COM.UA

Коштуватиме поїздка 20 грн за півгодини. Але є і абонементи.

Проєкт діє у співпраці з мерією Києва. Компанія Bikenow, як там кажуть, пройшла відповідний тендер.

Щоправда, до підприємців виникали питання у програми «Схеми» по іншому питанню — через велосипеди, на яких недавно катався президент Зеленський з журналістами. У фірмі будь-які зловживання заперечили.

А мер Віталій Кличко розповів, що за два роки байкшерингу в столиці велосипеди брали більше 75 тис. разів.

«Купив на Троєщині»

Велосипедів «громадського велопрокату» в столиці зараз стало більше у п’ять разів — з 200 до тисячі. І буде ще більше.

«Ми вже завезли тисячу велосипедів, ще тисяча має приїхати з Азії», — розповідає BBC News Україна директор компанії Bikenow Олексій Кушка.

велосипеди
Фото: ОЛЕКСІЙ КУШКА

«Чим більше велосипедів, тим більше уваги вони до себе привертають», — додає він.

Причому це не завжди та увага, на яку розраховують у компанії.

Велосипеди почали красти з місць паркування. А знаходять їх часто вже за межами Києва.

Наприклад, лише на другий день роботи сервісу сірий велосипед Bikenow побачили у селі за 50 км від Києва.

велосипеди крадені
Фото: ОЛЕКСІЙ КУШКА

«Каже жіночка, що купила на Дарницькому ринку. І повезла в бусі за місто у с. Семиполки», — написав Олексій Кушка у Facebook.

За кілька днів інший велосипед знайшли у селі Погреби, це трохи ближче до Києва.

Чоловік з велосипедом запевняв, що купив його на Троєщині.

велосипеди крадені
Фото: ОЛЕКСІЙ КУШКА

4 липня сіру «веломашину» вже виносили з електрички у місті Березань.

Це 80 км від столиці.

Виносять з тамбуру
Фото: ОЛЕКСІЙ КУШКА

«Популярність» нашого сервісу за містом підвищується. Треба відкриватись і там,» — пожартували тоді у Bikenow.

Але згодом додали, що «покупець Сергій С. добровільно відмовився від франшизи».

«Мабуть, він думав, що там GPS-датчик не буде працювати», — написав Олексій Кушка.

Знаходили викрадені велосипеди і в самому Києві.

8 липня патрульна поліція після дзвінка киянина виявила два сірих велосипеда за сміттєвими баками.

З обох зірвали наліпки та блокіратори.

На Борщагівці завівся суровий "користувач"Їздить по хардкору.Клічка Карбофос.Побачите, попросіть повернути сидушку, бо інші так не вміють.Дякую Ira Bondarenko за фото

Geplaatst door Oleksii Kushka op Donderdag 9 juli 2020

9 липня з велосипедами зловили двох «гастролерів» з Вінниці віком 17 і 22 років.

«Обидва раніше судимі, один за крадіжку велосипеда, другий за угон авто, але перейшов у «велолігу», — повідомив Олексій Кішка.

"гастролери"
Фото: ОЛЕКСІЙ КУШКА

А останній випадок стався на київській Борщагівці, де просто знайшли велосипед без сідла.

У Bikenow просять телефонувати їм на гарячу лінію чи у поліцію, якщо хтось бачить їхні велосипеди у кущах, у чиємусь мікроавтобусі чи десь за Києвом.

Львівський велосипед у Дніпрі

Олексій Кушка не розкриває, скільки велосипедів вже втратив київський Bikenow.

«Але достатньо для того, щоб зрозуміти, що такий сервіс буде окупатися не менше п’яти років», — відзначає він.

Він пригадує, що крадіжка велосипедів — давня проблема байкшерингу в Україні.

Наприклад, один велосипед, що здавався у Львові, якось знайшли у місті Дніпро.

«Це як хтось вкрав би тролейбус і перефарбував його у чорний колір — все одно видно, що це тролейбус. Так і наші велосипеди — вони впізнавані по оригінальним рамам», — пояснює Олексій Кушка.

«Наші користувачі їх одразу впізнають, чорним кольором їх не сховаєш», — додає він.

bikenow.com.ua
Фото: BIKENOW.COM.UA

Bikenow пише на своїх велосипедах, що це чиясь власність і крадіжка карається.

«Але, напевно, є люди, які не читають наліпки. Це ще трохи «совкова» ментальність», — відзначає керівник Bikenow.

На його думку, відповідальність за крадіжку велосипедів в Україні зараз недостатня.

«КПК дозволяє обійтися штрафом, а у деяких випадках просто відпускають з якоюсь умовною відповідальністю. І люди продовжують робити те саме», — нарікає Олексій Кушка.

«Треба підвищувати відповідальність за такі крадіжки, тоді, за роки три чи п’ять щось зміниться», — вважає він.

А поки ж зі зникненням велосипедів борються самі фірми байкшерингу та їхні клієнти, які звертаються до поліції.

«Зазвичай велосипеди нам повертають з поліцією. Або просто домовляємось і нам кажуть: ок, я так більше не буду. І відшкодовують за пошкодження, якщо є», — розповідає Олексій Кушка.

«Це таке додаткове соціальне навантаження на нас — доводимо людям, що не можна красти», — іронізує він.

Автор: 

Читайте также: