Що за організація КП «ГІОЦ»? І що чекає на мешканців столиці в недалекому майбутньому?
Багато років мешканці столиці отримують квитанції за комунальні послуги, що роздруковані власне КП «ГІОЦ». І нібито нарікань на вірне відображення взаєморозрахунків у квитанціях за комунальні послуги, аж до липня 2014року не було. Що ж спричинило такі зміни?
Як зазначено на сайті http://gioc-kmda.kiev.ua/ : Комунальне підприємство "Головний інформаційно – обчислювальний центр" (КП «ГІОЦ»), створене у 1963 році спираючись на сучасні технології та кращий світовий досвід бере участь у інформатизації практично всіх галузей міського господарства. Чи дійсно це так?
Багато років мешканці столиці отримують квитанції за комунальні послуги, що роздруковані власне КП «ГІОЦ». І нібито нарікань на вірне відображення взаєморозрахунків у квитанціях за комунальні послуги, аж до липня 2014року не було. Що ж спричинило такі зміни?
Одним із більш яскравих лозунгів передвиборчої компанії Віталія Кличко, що майорів з усіх бігбордів та телеканалів, був: «Київ – це Європейське місто». Зайнявши крісло мера, Віталій Кличко розпочав проводити реформи в сфері житлово-комунальних господарств. І що ж ми маємо на разі?
Щоб відповісти на це питання, поглянемо на співпрацю ЖЕКів з КП «ГІОЦ» до липня 2014 року. Всі нарахування та розрахунки тарифів по комунальним платежам проводили власне співробітники ЖЕКів (інженери, економісти, бухгалтера). Тобто кожний профільний спеціаліст займався своїми прямими обов’язками. І всі проблеми стосовно сплати та нарахувань можна було вирішити в ЖЕКу, на балансі якого знаходиться будинок. А що ж відбувається зараз?
З липня 2014 року формування квитанцій за комунальні платежі проводить власне КП «ГІОЦ». Доступ то бази даних, в якій проводяться нарахування за комунальні послуги, КП «ГІОЦ» відкриває бухгалтерам ЖЕКів після того як зроблені нарахування та розіслані квитанції. Співробітників експлуатуючих організацій розводять руками та підшивають щомісяця листи з вибаченнями та поясненнями про некоректні квитанції за комунальні послуги від КП «ГІОЦ», які отримали мешканці міста Києва.
Це все теорія, а що стосується практики – історія від першої особи. Всі пам’ятають, що в влітку 2014року анонсували підвищення тарифів за комунальні послуги до 650,00 грн за однокімнатну квартиру. В липні я зробила не маленьку передплату за комунальні послу, перед тим звернулася до бухгалтерії ЖЕКу з питання: «Чи не виникне в них потім проблем з розподіленням коштів між послугами?» На що мене запевнили: «Ні в якому разі проблем не буде».
Але ж реформатори КМДА не маючи уявлення як гідно провести реформування не тільки для власної вигоди, але хоча б щоб не змушувати людей вишукувати власні сплачені кошти. Отже в серпні місяці всі отримали нові квитанції за комунальні послуги з розбивкою на постачальник даних послуг (наприклад ПАТ «АК «Київводоканал», ПАТ «Київенерго» та інші). Замість того щоб мою переплату розбити згідно тарифів чи об’ємів надання/споживання по видам комунальних послуг чи в розрізі постачальників цих послуг, КП «ГІОЦ» «повісив» всі кошти одним гамузом на одну послуги і одного постачальника (прибудинкова територія – постачальник ЖЕК), а інші послуги розбив між ПАТ «АК «Київводоканал»та ПАТ «Київенерго» та виставив рахунок на оплату. І саме цікаве полягає в тому, що жодна з організацій, крім ЖЕКу, на свій баланс даний будинок не приймала.
Виникає питання: якими документами чи розпорядженнями керується КП «ГІОЦ»? Протягом 8-ми місяців я разом з бухгалтером, головним бухгалтером свого ЖЕКу намагаюся добитися коректних квитанцій від КП «ГІОЦ»: то вони не так розбили переплату (за наданими в заяві сумами для вірного розподілення передплати), то в них борги вимальовуються при передплаті, то вони кошти згубили.
Але ж, було б все не так лячно, якби не новина про ліквідацію ЖЕКів. Всі звірки проводити буде необхідно тільки в КП «ГІОЦ». Я відвідала дану організацію. На моє здивування я зустріла в коридорах багато людей з подібними проблемами: дехто відшукує сплачені кошти за комунальні послуги вже третій місяць, декому прийшли квитанції з некоректними платіжними реквізитами і т.д. Відвідавши не один кабінет та переговоривши не з одним співробітником КП «ГІОЦ», в т.ч. з керівниками відділів, я з’ясувала найгірше… В даній організації не має жодного профільного спеціаліста (бухгалтера, економіста) хто б мав чітке уявлення про проведення взаєморозрахунків та коректного відображення авансових платежів.
Хочу Вас розчарувати ще і в роботі КП «ГІОЦ». Спостерігаючи за роботою співробітників даної організації, я з’ясувала, що автоматизація процесу (чи як прорекламовано на сайті: «…спираючись на сучасні технології та кращий світовий досвід бере участь у інформатизації…») відстає від сучасних технологій на не один десяток років. Співробітники в ручному режимі відшукують згублені кошти, що надійшли на розрахункові рахунки. І саме цікаве, що КП «ГІОЦ» має відношення не тільки до комунальних платежів, а ще й до коштів на дітей та інші задачі, поставлені КМДА.
Отже своє питання в КП «ГІОЦ» я так і не вирішила, на моїй заяві відмовилися ставити відмітку «Прийнято», що значить руки до нього не дійдуть.
Спираючись на власний досвід та досвід людей в черзі виникає дуже багато питань, відповіді на які ми з Вами буде відшукувати через походи по кабінет можновладців. Наведу приклад деяких питань, що виникнуть не в далекому майбутньому.
Що ж буде з оплатою за комунальні платежі мешканців Києва, коли ЖЕКи кануть в історію, і створять не зрозумілу КЕРУЮЧУ КОМПАНІЮ? Де ми з вами будемо шукати сплачені кошти, якщо зараз при скарзі на не коректні дії КП «ГІОЦ» до КМДА КБУ «Контактний центр міста Києва 1551», заяву розписують не на відповідальну організацію? Ми з Вами зараз стоїмо в величезних чергах лише для того, щоб в наших квитанціях відображалися коректні розрахунки, а що буде коли підіймуть тарифи за комунальні послуги? Страшно уявити цей безлад в сфері житлово-комунальних господарств.
За уявленням Віталія Кличко так в європейському місті мають працювати комунальні підприємства. Як кажуть: все для людей та щоб життя медом не здавалося.
Гріненко Катерина, читачка «УК»
Tweet