Корупція при отриманні водійського посвідчення є серйозною проблемою в Україні, яка трохи пішла на спад на початку реформації в МВС і появи Нацполіції, але через деякий час розквітла з новою силою, через те, що корупція має системний, укорінений характер у державних установах та процесах. Вона стає частиною неформальних “правил гри”. Зламати таку систему дуже складно.
Часто бракує справжньої політичної волі для рішучої боротьби з корупцією через конфлікт інтересів, лобізм або страх втратити владу через непопулярні реформи.
Тред про пригоди в МРЕВ (воно ж СЦ МВС): в програмі скарги, критика, спостереження, поради і знов скарги
За півроку відвідин столичних сервісних центрів МВС у мене піднакопилось вражень, відгуків та експіріенсів. У мене по різному бувало, були по ділу зауваження, було коли норми ПДР придумувались на ходу. Одне завжди було стабільно, години очікування і моральний тиск. Я впевнена, що робиться все можливе, щоб людина не змогла себе проявити.
Почнемо з того, що потрапити на практичний іспит з кермування це вже перемога. Мова йде про столичні «сервісні центри». Можливо, в інших великих містах ситуація аналогічна. Але факт є факт, щоб отримати талон на іспит доведеться полювати.
Стояння в черзі з 5 ранку, танці з бубоном на сайті, моніторинг талонів у визначені години (бо за легендою вони там мають зʼявитись) – це все дійсно роблять і щось із цього імовірно працює. Оскільки мені вдалося схопити удачу за хвіст 7 разів, то от вам мій рецепт успіху.
Я користувалась тг-ботом від СЦ МВС. Оце його тре знайти @hsc_talon_bot в телеграмі, далі підписатись на розсилки тих центрів які вам підходять і чекати повідомлень. Але оскільки ми такі розумні не одні, то хапати талон треба блискавично.
Для цього треба тримати свій профіль на сайті ГСЦ МВС ( hsc.gov.ua) оновленим, бо поки ви почнете логінитись талон вже заграбастає хтось більш спритний. Може метод не ідеальний, але однак краще, ніж ночувати під МРЕО, щоб першим стати в чергу. І так, таке є.
Назріває логічне питання, якого хріна? Відповідей кілька. Почну з менш зрадофільської.
Сервісних центрів не вистачає, машин недостатньо, інспекторів недостатньо, бажаючих – більше ніж достатньо.
Але, ще є прєлєсний схематоз з талонами, приходить дядя знайомий тьоті з МРЕО і затарює там в терміналі стільки талонів, скільки він в змозі продати діловим і сильно зайнятим поціновувачам корупції. А потім хтось, кому ця опція недоступна ночує під МРЕО. Маніфік…
Щодо іспиту. Я вважаю, головний навик на практичному екзамені – це здатність опиратися психологічному тиску. Так, ПДР треба знати, кермувати вміти, але, щоб здати іспит цього недостатньо. Так, може трапитись адекватний інспектор, який не бажає вам нездачі. Але чи пощастить?
Чесно, я не очікувала і навіть після серії незаліків не могла повірити, що інспектори тиснуть спеціально. Раз по раз щойно інспектор кривив фізію я була впевнена, що все зробила неправильно. Десь тільки після 5 разу я почала помічати, що ці прийоми повторюються.
Ось пару прикладів. Мій перший іспит, я його здаю в СЦ МВС 3246 на Толстого, 2 (так, вулиця досі так називається) Із плюсів, не довелося годинами чекати поки приймуть іспит. Із мінусів… хе-хе…
Тут так добре працюють інспектори, що немає сенсу маринувати люд годинами. Мене встрів сердитий дід-інспектор, ще до початку іспиту встиг надавати мені по рукам, бо я бачте не блискавично знайшла панель керування дзеркалами.
Потім ще розважалась, тим що дивилась які помилки він мені поставив в бумажці. Ну лихий, взагалі лівих галочок наколотив. Постфактум розумію, що можна було з щуром побадатись, але на цей випадок теж все продумано. 4 години очікування іспиту роблять людей нереволюцьонерами(
***
– Слабенько, дуже слабенько каже автоінспектор, кривить писок і шкрябає своє гендерно неінклюзивне «склав».
7 спроба здати на права без хабарництва зазнала успіху. Кисла фізія інспектора, який не може обґрунтувати, чого ти йдеш нахрін – солодше пахлави… А вона ж, мєдова!