Советом «УК» воспользовались транспортники Ровещины

Акция «УК» поддержана перевозчиками Ровенской области. Возмущенные незаконными поборами со стороны Глававтотрансинспекции, автоперевозчики обратились в Генеральную прокуратуру с сообщением о совершенном преступлении. Возможно, ГПУ, «обновленная» уходом С.Пискуна, наконец-то обратит внимание на проблему транспортников. И пресечет нарушение законов. «Спілка водіїв» Ровно уверена, что ее инициатива найдет поддержку у всех автоперевозчиков Украины. «Доброго дня, шановні журналісти! В Україні склалася катастрофічна ситуація на ринку автоперевезень. В країні діє з грубим порушенням чинного законодавства Головавтотрансінспекція. Посадові особи цього органу самі визнають, що порушують Закон, але не зважаючи на це, продовжують його порушувати. І хоча такі дії підпадають під ознаки злочину, кримінальну справу ніхто не порушує. Цікавим є той факт, що жоден уповноважений на те державний орган не зупинить незаконної діяльності цього органу. Це є – злочин!

Лише за останніх три місяці в Рівненській області з перевізників та таксистів було незаконно стягнуто понад 60 тисяч гривень. А скільки по всій Україні? А якщо підприємці звернуться до суду для відшкодування завданих збитків у вигляді моральної та матеріальної шкоди? Бюджети лопнуть!

Прокуратура теж, ми впевнені, проігнорує наше повідомлення про споєння злочину. «УК» просила повідомляти про такі факти. Тому ми і вирішили направити Вам цей лист. В додатках надсилаємо «Повідомлення про злочин», направлений до Генпрокуратури перевізниками міста Рівне.

Президент України, представники Кабінету Міністрів України постійно з телеекранів телевізорів та шпальт газет заявляють про прозорість влади, виключну діяльність в правовому полі, підтримку малого та середнього бізнесу. На превеликий жаль, ці заяви залишаються лише словами, які не відповідають реальному стану справ в нашій державі.

Існує близько десяти контролюючих органів, які уповноважені здійснювати контроль за дотриманням законодавства під час здійснення нами господарської діяльності по наданню послуг з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Закон зобов’язує нас виконувати всі правила, що встановлені для здійснення цього виду господарської діяльності, а контролюючі органи ретельно слідкують за дотриманням цих правил. Але хто як не Генеральна прокуратура України та прокуратури на місцях мають здійснювати загальний нагляд за дотриманням законодавства цими контролюючими органами? Адже відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. На цей час в Україні діє, ігноруючи вимоги Конституції та Законів України, грубо порушуючи права підприємців –Головавтотрансінспекція.

Відповідно до статті 70 Закону України «Про автомобільний транспорт», протоколи про порушення законодавства про автомобільний транспорт складаються посадовою особою територіального органу центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту, а розглядає його керівник цього територіального органу, та за наявності підстав ухвалює постанову про застосування до перевізника фінансових санкцій. Таким чином, розглядати справи та застосовувати фінансові санкції про порушення законодавства про автомобільний транспорт крім територіального органу центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту, не уповноважений Законом жодний орган виконавчої влади.

Всупереч вимог, встановлених частиною першою статті 70 Закону України «Про автомобільний транспорт», справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт на даний час розглядає та застосовує фінансові санкції до суб’єктів підприємницької діяльності – Головна державна інспекція на автомобільному транспорті:

Діяльність Головавтотрансінспекції щодо розгляду справ про порушення законодавства про автомобільний транспорт та застосовування фінансових санкцій до суб’єктів підприємницької діяльності є незаконною, оскільки Закон України «Про автомобільний транспорт» не надає таких повноважень цьому урядовому органу державного управління на автомобільному транспорті.

Крім цього, хотілося б зазначити, що фінансові санкції, передбачені Законом України «Про автомобільний транспорт», у відповідності до Господарського кодексу України є адміністративно-господарськими санкціями. Так відповідно до статті 239 цього ж кодексу, органи державної влади та місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб’єктів господарювання адміністративно-господарські санкції. Також згідно ч. 4 ст. 217 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції застосовуються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Відповідно ж до постанови Кабінету Міністрів України № 1190 від 08.092004 року Головавтотрансінспекція є урядовим органом державного управління, а не територіальним органом центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту. Головавтотрансінспекція є органом державної влади і в своїй діяльності має керуватися вимогами статті 19 Конституції України, відповідно до якої: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України». Крім цього ст. 6 Конституції України визначає, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Таким чином, Головавтотрансінспекція своїми діями, а саме ухваленням постанов про застосування до перевізників фінансових санкцій, порушила вимоги статті 6 та 19 Конституції України, ч. 4 ст. 217, ст. 239 Господарського кодексу України, перевищивши надані їй законом повноваження.

Такі дії посадових осіб Головавтотрансінспекції можна кваліфікувати як перевищення службових повноважень, які заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян. Тому у Генеральної прокуратури України є всі підстави для порушення кримінальної справи за частиною 1 статті 365 Кримінального кодексу України.

«вих. № 065 від 10 жовтня 2005 р.

Отримувач: Генеральна прокуратура України

Повідомлення про злочин

Головавтотрансінспекція, в своєму листі від 20.09.2005 року за № 41/2-9-30462, визнає той факт, що порядок розгляду справ про порушення законодавства про автомобільний транспорт та накладення фінансових санкцій на суб’єктів підприємницької діяльності є законодавчо неврегульованим. Не зважаючи на це, посадові особи Головавтотрансінспекції, перевищуючи свої повноваження, продовжують накладати фінансові санкції на перевізників керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 року № 143 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті загального користування».

Такі дії посадових осіб Головавтотрансінспекції є незаконними з наступних підстав.

Відповідно до статті 70 Закону України «Про автомобільний транспорт» протоколи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, складаються посадовою особою територіального органу центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту, а розглядає його керівник цього територіального органу та за наявності підстав ухвалює постанову про застосування до перевізника фінансових санкцій. Таким чином, розглядати справи та застосовувати фінансові санкції про порушення законодавства про автомобільний транспорт крім територіального органу центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту, не уповноважений Законом жодний орган виконавчої влади.

Всупереч вимог, встановлених частиною першою статті 70 Закону України «Про автомобільний транспорт», справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт на даний час розглядає та застосовує фінансові санкції до суб’єктів підприємницької діяльності – Головна державна інспекція на автомобільному транспорті.

Діяльність Головавтотрансінспекції щодо розгляду справ про порушення законодавства про автомобільний транспорт та застосовування фінансових санкцій до суб’єктів підприємницької діяльності є незаконною, оскільки Закон України „Про автомобільний транспорт” не надає таких повноважень цьому урядовому органу державного управління на автомобільному транспорті.

Крім цього хотілося б зазначити, що фінансові санкції передбачені Законом України «Про автомобільний транспорт» у відповідності до Господарського кодексу України є адміністративно-господарськими санкціями. Так відповідно до статті 239 цього ж кодексу, органи державної влади та місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб’єктів господарювання адміністративно-господарські санкції. Також згідно ч. 4 ст. 217 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції застосовуються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Відповідно ж до постанови Кабінету Міністрів України № 1190 від 08.092004 року Головавтотрансінспекція є урядовим органом державного управління, а не територіальним органом центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту. Головавтотрансінспекція є органом державної влади і в своїй діяльності має керуватися вимогами статті 19 Конституції України, відповідно до якої: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України». Крім цього ст. 6 Конституції України визначає, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Таким чином Головавтотрансінспекція своїми діями, а саме ухваленням постанов про застосування до перевізників фінансових санкцій, порушила вимоги статті 6 та 19 Конституції України, ч. 4 ст. 217, ст. 239 Господарського кодексу України, перевищивши надані їй ЗАКОНОМ повноваження.

Щодо порядку здійснення перевірок працівниками Головавтотрансінспекції слід зазначити наступне:

Відповідно до п.23 постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 року № 143 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті загального користування»: «У разі виявлення в ході перевірки автотранспортного засобу порушень законодавства про транспорт, відповідальність за які не передбачена Законом України «Про автомобільний транспорт» або Кодексом України про адміністративні правопорушення, посадовими особами, що провели перевірку, складається акт…, в якому зазначаються виявлені порушення. В акті подаються стислі пояснення водієм причин порушень. Посадові особи, що провели перевірку, подають акт на розгляд керівникові органу державного контролю».

Таким чином згаданий вище акт є основним документом, для визначення підстав щодо притягнення до відповідальності порушників, уповноваженим на те органом. Головтрансінспекція є органом контролю і має право на проведення перевірок, але всупереч п. 23 постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 року № 143, працівники Головтрансінспекції під час здійснення перевірок, актів перевірок не складають. Такі дії працівників Головавтотрансінспекції свідчать про неналежне виконання службовими особами своїх службових обов’язків.

Такі дії посадових осіб Головавтотрансінспекції можна кваліфікувати як перевищення службових повноважень, які заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян.

В зв’язку з наведеним вище та на підставі статті 19 Конституції України, ст. 239, ч. 4 ст. 217 та ч. 2 ст. 238 Господарського кодексу України, статті 70 Закону України «Про автомобільний транспорт», ст. 97 Кримінально-процесуального кодексу України, ч. 1 ст. 365 і ч.1 ст. 367 Кримінального кодексу України, Закону України «Про прокуратуру»,

ПРОСИМО:

1. Провести перевірку діяльності Головавтотрансінспекції щодо перевищення службових повноважень її посадових осіб, в зв’язку з незаконним розглядом справ про порушення законодавства про автомобільний транспорт та накладенням фінансових санкцій до суб’єктів підприємницької діяльності.

2. Провести перевірку діяльності Головатотрансінспекції щодо неналежне виконання її службовими особами своїх службових обов’язків під час проведення перевірок перевізників.

3. За результатами перевірки, у випадку встановлення в діях посадових осіб Головавтотрансінспекції ознак злочину, передбачених Кримінальним кодексом України – порушити кримінальну справу.

4. Вжити відповідних заходів прокурорського реагування для припинення незаконних розглядів справ про порушення законодавства про автомобільний транспорт та накладення фінансових санкцій до суб’єктів підприємницької діяльності Головавтотрансінспекцію і її територіальними управліннями, до надання цьому державному органу законних повноважень на здійснення таких функцій.

5. Вжити відповідних заходів прокурорського реагування для поновлення порушених прав суб’єктів підприємницької діяльності до яких незаконно були застосовані фінансові санкції не уповноваженим на те органом державної влади.

ДОДАТКИ:

1. Копія листа Представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Рівненській області від 26. 09. 2005 року за № 21-17/508-4.

2. Копія листа Головної державної інспекції на автомобільному транспорті від 20.09.2005 року за № 41/2-9-30462.

Відповідь прошу надати у строки передбачені статтею 97 Кримінально-процесуального кодексу України за адресою: 33028, м. Рівне, вул. Короленка, 6 офіс 4.

З повагою,

голова правління ГО «Спілка водіїв» (м.Рівне) С.М. Овчинніков»

You may also like...