Как будет проходить техосмотр по новым правилам (форма протокола проверки)
Министерство инфраструктуры Украины разработало единую форму требований к проверке технического состояния автотранспорта и форму протокола осуществления такой проверки
Протоколом установлены минимальные объемы проверки технического состояния автотранспортных средств для всех категорий и назначения.
"Установление единой для всех формы протокола позволяет точно и однозначно трактовать результаты техосмотра, создает условия для механизированной статистической обработки результатов проверки технического состояния, полученных во время государственного технического осмотра", – говорится в сообщении пресс-службы министерства.
Кроме того, такой подход создаст одинаковую конкурентную среду для исполнителей – предприятий (предпринимателей) автосервиса, которые предоставляют услуги по проверке технического состояния транспортных средств; автотранспортных предприятий, которые выполняют проверки технического состояния. Также указывают, что это позволит контролировать их деятельность путем анализа протоколов – то есть, без любого вмешательства в хозяйственную деятельность.
Зразок протоколу перевірки технічного стану колісного транспортного засобу під час державного технічного огляду
Протокол № ХХ-ХХХХХ-ХХХХХ-ХХ
перевірки технічного стану колісного транспортного засобу
Дати: подання КТЗ на перевірку ________, оформлення протоколу ____ .
Місце перевіряння технічного стану КТЗ: ________________________.
1. Ідентифікаційні дані
1.1. Ідентифікаційні дані суб’єкта господарювання, який перевірив КТЗ
Номер у реєстрі суб’єктів господарювання, уповноважених перевіряти технічний стан КТЗ _________________________________________________.
1.2. Ідентифікаційні дані власника КТЗ
Назва юридичної особи / прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи[1]
___________________________________________________________________.
1.3. Ідентифікаційні дані КТЗ
№ позначки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
VIN (№ рами) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Познака затвердження типу², познака технічних умов на виготовлення:______________________________________________________.
Категорія, марка, модель: ___________________________; державний реєстраційний № _______________; № кузова/рами 2 ___________; робочий об’єм двигуна _____ куб. см, рік (дата) виготовлення [2]______; держава та дата першої реєстрації 3 ___________________; дата державної реєстрації в Україні (за реєстраційним документом) _________________; дата і номер документів щодо узгодження останнього переобладнання3 ________________________ ___________________________________________________________________ .
Суть переобладнання/переобладнань: ______________________________.
Екологічний рівень щодо забруднення довкілля викидами 3, [3] ________.
Призначення КТЗ: ___________________________________________________.
Висновок щодо ідентифікаційних даних КТЗ[4]: |
* |
5. Перевірка КТЗ загального призначення
5.1. Загальні характеристики технічного стану КТЗ та його складників
5.1.1. Маса КТЗ під час випробувань (зазначити), кг |
|
5.1.2. Пасажировмісність (кількість пасажирських місць для сидіння, загальна) |
* |
5.1.3. Розміщення, конструкція, закріплення сидінь (водія та пасажирів) |
* |
5.1.4. Аварійні виходи автобусів (кількість та конструкція) |
* |
5.1.5. Ремені безпеки водія та пасажира (-ів) |
* |
5.1.6. Підголівники водія та пасажира (-ів) |
* |
5.1.7. Замок кабіни, кузова |
* |
5.1.8. Протизасліпний пристрій водія (козирок, штора), пристрої обігріву/обдуву вітрового скла |
* |
5.1.9. Пристрої перешкоджання викиданню з-під коліс твердих предметів, бруду |
* |
5.1.10. Передній та задній бампери |
* |
5.1.11. Складники, що передбачені/(не передбачені) виробником (за потреби зазначити у примітці) |
* |
5.2. Пневматичні шини
Установлені на осях 1-47 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Характеристики |
невідновлених (нових) |
|
|
|
|
* |
* |
* |
* |
||
відновлених накладанням нового протектора |
− |
− |
− |
− |
5.3. Колеса
Кількість, технічний стан коліс на осях 1-47 |
1 |
2 |
3 |
4 |
* |
* |
* |
* |
5.4. Захисні пристрої
5.4.1. Задній |
* |
5.4.2. Боковий лівий |
* |
5.4.3. Боковий правий |
* |
5.5. Стекла
5.5.1. Вітрове скло |
* |
5.5.2. Скло, розташоване ліворуч водія |
* |
5.5.3. Скло, розташоване праворуч водія |
* |
5.5.4. Інші стекла |
* |
5.6. Дзеркала заднього огляду
5.6.1. Дзеркало, розташоване ліворуч водія |
* |
5.6.2. Дзеркало (-а), розташоване (-і) праворуч водія |
* |
5.7. Склоочисник та склозмивач
5.7.1. Склоочисник вітрового скла |
* |
5.7.2. Склоочисники інших стекол |
* |
5.7.3. Склоочисники фар |
* |
5.8. Зовнішні світлові прилади
5.8.1. Установка |
||
призначення |
кількість, колір світлової дії, місце установки, марковання, режим функціювання |
|
(навести найменування кожного типу приладу) |
* |
|
5.8.2. Світлорозподіл та нахил променів фар ближнього світла |
* |
|
5.8.3. Сигналізатори і органи управління (зовнішніми світловими приладами, внутрішньою сигналізацією) |
* |
|
5.9. Двигун та його системи
5.9.1. Вид (види) палива (бензин, дизельне, СПГ, ЗНГ, спирто-бензинове паливо, інше (зазначити) |
основне |
резервне |
|||
|
|
|
|||
5.9.2. Система живлення повітрям |
без наддуву |
з наддувом |
|||
* |
* |
||||
5.9.3. Система живлення паливом |
* |
||||
5.9.4. Система рециркуляції газів |
* |
||||
5.9.5. Система випуску та нейтралізації газів |
* |
||||
5.9.6. OBD |
* |
||||
5.9.7. Коефіцієнт лямбда (λ) |
норма ___________ /фактично _________ |
* |
|||
5.9.8. Система поглинання пари палива із паливного бака |
* |
||||
5.10. Чинники/характеристики негативного впливу на довкілля
5.10.1. а) вміст оксиду вуглецю та вуглеводнів (для двигуна з іскровим запалюванням) |
|||||||||||||||||||
Вид палива |
Частота обертання [7], хв-1 |
Значення частоти обертання, хв-1 |
Вміст |
||||||||||||||||
CO, % об’єму |
СmHn, млн-1 |
||||||||||||||||||
норма |
фактично |
норма |
фактично |
норма |
фактично |
||||||||||||||
(зазна-чити) |
мінімальна |
|
|
|
|
* |
|
|
* |
||||||||||
підвищена |
|
|
|
|
* |
|
|
* |
|||||||||||
б) димність (для дизеля, газодизеля) |
|||||||||||||||||||
Вид палива |
Режим випробувань |
К, м-1 |
|||||||||||||||||
(зазначити) |
відповідно до законодавства |
норма |
фактично |
||||||||||||||||
|
|
* |
|||||||||||||||||
в) інші чинники/характеристики (для двигунів інших типів, інших видів палива) визначають згідно з вимогами виробника і законодавства |
|||||||||||||||||||
5.10.2. Рівень звуку |
норма, дБА / частота обертання двигуна, хв-1 |
фактично, дБА / частота обертання двигуна, хв– |
технічний стан глушника |
||||||||||||||||
|
|
* |
* |
||||||||||||||||
5.10.3. Витоки експлуатаційних рідин |
|||||||||||||||||||
місткості, трубопроводи |
двигун та його системи, складники силової передачі |
система кермування |
гідро- урухомники |
система кондиціювання повітря |
|||||||||||||||
* |
* |
* |
* |
* |
|||||||||||||||
5.11. Гальмові системи
5.11.1. Функціювання гальмових систем[8] та ефективність їхньої дії |
||||||||
а) стендові випробування робочої гальмової системи |
||||||||
питома гальмова сила |
найбільший коефіцієнт нерівномірності гальмових сил однієї осі |
найбільша тривалість спрацьовування, с |
||||||
норма |
фактично |
норма |
фактично |
норма |
фактично |
|||
|
|
* |
|
|
* |
|
|
* |
б) дорожні випробування12[9] робочої гальмової системи за показником гальмового шляху |
||||||||||||||
початкова швидкість гальмування, км/год |
гальмовий шлях, м |
ширина коридору руху, м |
||||||||||||
норма |
фактично |
норма |
фактично |
норма |
фактично |
|||||||||
|
|
* |
|
|
* |
|
|
* |
||||||
в) дорожні випробування12 робочої гальмової системи за показником сповільнення |
||||||||||||||
усталене сповільнення, м/с |
найбільша тривалість спрацьовування, с |
ширина коридору руху, м |
||||||||||||
норма |
фактично |
норма |
фактично |
норма |
фактично |
|||||||||
|
|
* |
|
|
* |
|
|
* |
||||||
г) випробування стоянкової гальмової системи (стендові або дорожні випробування) |
||||||||||||||
питома гальмова сила |
тривалість утримання 12, хв/похил дороги,% |
|||||||||||||
норма |
фактично |
норма |
фактично |
|||||||||||
|
|
* |
|
|
* |
|||||||||
ґ) інші гальмові системи зазначити згідно з вимогами виробника і законодавства |
* |
|||||||||||||
5.11.2. Марковини, технічний стан складників |
* |
|||||||||||||
5.12. Система кермування
5.12.1. Керовані колеса (в чисельнику через кому зазначити осі з керованими колесами, в знаменнику зазначити загальну кількість осей) |
|
|||
5.12.2. Складники (кермо, кермова колонка, кермовий механізм, урухомник повороту коліс, підсилювач керма, інше), кутовий/осьовий люфт керма |
люфт керма |
|||
норма |
фактично |
* |
||
|
|
|||
5.13. Складники шасі, кузова, кабіни, силової передачі, систем обігріву/вентилювання, засобів фіксації/блокування рухомих елементів у транспортному і робочому положенні
5.13.1. Рама, інші несівні елементи |
5.13.2. Сідельно-зчіпний пристрій, шворінь напівпричепа |
5.13.3. Передній буксирувальний пристрій |
||||||||
* |
* |
* |
||||||||
5.13.4. Задній буксирувальний пристрій |
5.13.5. Установка запасного колеса |
5.13.6. Вантажне відділення |
||||||||
* |
* |
* |
||||||||
5.13.7. Кузов пасажирського КТЗ |
5.13.8. Кабіна |
5.13.9. Силова передача і її механізми управління |
||||||||
* |
* |
* |
||||||||
5.13.10. Керована вісь, керований міст |
5.13.11. Некерована вісь, некерований міст |
5.13.12. Засоби обігріву, вентилювання |
||||||||
* |
* |
* |
||||||||
5.13.13. Засоби фіксації та блокування кабіни від перекидання |
5.13.14. Засоби фіксації, блокування та відчиняння дверей |
5.13.15. Засоби фіксації та відкривання аварійних виходів (окрім дверей) |
||||||||
* |
* |
* |
||||||||
5.13.16. Засоби фіксації капота |
5.13.17. Засоби фіксації бортів вантажної, зокрема самоскидної, платформи |
5.13.18. Засоби фіксації, дублювання зчіпних пристроїв та механізму повороту передньої осі причепа |
||||||||
* |
* |
* |
||||||||
5.13.19. Засоби фіксації відкидних елементів сидінь |
5.13.20. Засоби фіксації в транспортному положенні устатковання спеціалізованих і спеціальних КТЗ |
|||||||||
* |
* |
|||||||||
5.14. Акумуляторна батарея
5.14.1. Установка батареї |
* |
5.14.2. Відсік батареї |
* |
5.15. Прилади
5.15.1. Тахограф |
5.15.2. Спідометр |
5.15.3. Одометр |
5.15.4. Таксометр |
5.15.5. Манометр робочої гальмової системи |
|
цифровий |
електромеханічний |
||||
* |
* |
* |
* |
* |
* |
5.16. Електрична мережа
5.16.1. Провідники, джгути |
* |
5.16.2. Установка (прокладення) провідників, джгутів |
* |
5.17. Інше устатковання
5.17.1. Засоби захисту від несанкціонованого використання |
5.17.2. Противідкотні упори |
|||
* |
* |
|||
5.17.3. Звуковий сигнал |
5.17.4. Обмежувач швидкості руху (за наявності) |
|||
* |
* |
|||
5.17.5. Аптечка |
5.17.6. Вогнегасник (-и) |
5.17.7. Опорне обладнання напівпричепа |
||
* |
* |
* |
||
1 Якщо тип КТЗ затвердженно.
2 Зазначити за наявності інформації.
4 Зазначити модельний рік виготовлення, якщо дату виготовлення неможливо визначити.
5 Згідно з даними реєстраційних документів.
6 Наводять слова "дані КТЗ відповідають вимогам законодавства" або зазначають коди невідповідностей згідно з додатком 1 до цього Зразка.
7За потреби кількість граф для відображення інформації стосовно багатовісних КТЗ збільшують.
8 Беруть до уваги шину з познакою розміру, що відповідає характеристикам застосованого варіанта двигуна КТЗ.
9 У разі невідповідності вимогам законодавства арабськими цифрами зазначають висоту рисунка протектора, через знак "-" зазначають кожну таку шину однієї осі послідовно зліва направо у напрямку руху КТЗ вперед, через знак дробу зазначають порядковий номер осі, починаючи з передньої. Наприклад, 0,7-2/3 означає висоту рисунка 0,7 мм в другій шині третьої осі.
10 Частота обертання двигуна, що визначена виробником, якщо виробником її не визначено або вона невідома – згідно з національними стандартами.
11 Стосується технічного стану лише застосованих систем гальмування за умови дотримання унормованих зусиль на органах управління, для КТЗ категорій О унормованого тиску в магістралях управління або унормованого штовхального зусилля в інерційних системах гальмування.
12 Стосується дорожніх випробувань, винятково коли технічний стан КТЗ технічно неможливо перевірити методом стендових випробувань, а також КТЗ категорій L2-L7.