На Сумщині шахраї одурили двох пенсіонерок майже на 170 тисяч гривен по схемі «ваша донька в поліції» та «дзвінок з банку»
В першому випадку 80-річна бабуся віддала аферистам майже 100 тисяч гривень за «врятування» доньки від кримінальної відповідальності за нібито скоєне ДТП. В другому – пенсіонерка на 73 тисяч гривень «розблокувала» пенсійну картку. Працівники поліції розшукують зловмисників, і закликають громадян не довіряти незнайомими телефонним співрозмовникам.
Учора дві літні жительки Сумщини стали жертвами цинічних шахраїв. Аферисти «розіграли» на довірі стареньких бабусь дві найбільш поширені схеми: «ваша донька в поліції» та «дзвінок з банку».
Близько одинадцятої вечора на мобільний 80-річної сумчанки надійшов дзвінок. Коли вона взяла слухавку, їй здалось, що вона чує голос своєї доньки. Та плакала і просила допомоги – нібито в ДТП, що сталося з її вини, потерпіла людина, якій на термінову операцію негайно потрібні великі кошти. І якщо пацієнт помре – бабусина донька може втрапити за грати на довгий строк. Не довго думаючи, старенька зібрала всі наявні гроші в сумі трохи менше 100 тисяч гривен, і передала невідомому «кур‘єру», нібито присланому дочкою. Лише на ранок вона зрозуміла, що стала жертвою шахраїв, і звернулась за допомогою до поліції.
Втрати всіх родинних заощаджень зазнала ще одна жителька Сумщини – 80-річна глухівчанка. Їй зателефонувала невідома жіночка, котра назвалась працівником одного з ведучих державних банків, і запропонувала розблокувати пенсійну картку, доступ до якої був заборонений нібито через спробу несанкціонованого зняття готівки. Повіривши співрозмовниці, літня жінка назвала всі таємні коди доступу до свого фінансового документу, в результаті чого з рахунку були зняті 73 тисячі гривень.
Наразі в поліції за обома фактами відкриті кримінальні провадження за ознаками ч.1 ст. 190 КК України (шахрайство), в рамках яких слідчі встановлюють особи зловмисників та їх місцеперебування.
Працівники поліції знову звертаються до громадян з закликом бути уважними та обачними під час телефонних розмов з незнайомими людьми, ким би вони не називались. Співробітники поліції чи банків ніколи не будуть телефонувати громадянам з пропозиціями вирішення якихось питань, що стосуються коштів, фінансових або платіжних документів. Єдине, що можуть справжні працівники поліції і банківських установ – запросити в разі потреби людину до найближчого відділку поліції чи філії банку. Всі інші дзвінки є не що інше, як спроба шахрайства.
Правоохоронці також звертаються до всіх соцпрацівників, представників місцевого самоврядування та тих, у кого на піклуванні є особи похилого віку: попереджайте їх про небезпеку подібних дзвінків. Не втомлюйтеся нагадувати, щоб старенькі не вірили стороннім, не відповідали на невідомі номери і не впускали до своїх осель незнайомців. Постійно підтримуйте з ними зв‘язок, аби вони знали, що ви за них турбуєтесь. Як свідчить життєвий досвід – подібного роду шахрайств не було б, якби молоді дорослі люди більше часу приділяли спілкуванню зі своїми літніми родичами і пам‘ятали б, що ті завжди прагнуть бути їм у помочі. А користуються цим бажанням, і причому далеко небезуспішно, різного роду шахраї та аферисти.
Тож будьте пильними, не давайте злочинцям заробляти на вірі й любові до вас ваших родичів. Пам‘ятайте – біля кожного пенсіонера неможливо залишити порадника, охоронця чи полісмена. Тож самі бережіть їх і себе від протиправних посягань, і нехай у ваших родинах завжди панує щира довіра і сімейний затишок.
Відділ комунікації поліції Сумської області