То, что ясно даже барану, почему-то неясно ГАИ. Вопросы читателей «УК» генералу Коломийцу

То, что ясно даже барану, почему-то неясно ГАИ. Вопросы читателей «УК» генералу Коломийцу 

Начальнику Департамента ДАІ МВС України 

генерал-майору міліції 
СЕРГІЮ ГЕННАДІЙОВИЧУ КОЛОМІЙЦУ 
01071, м. Киів-171
вул. Лук’янiвська, 62.

Звернення

Приводом для цього звернення є дуже часті, останнім часом, випадки зупинки автомобілів працівниками дорожньо-патрульної служби (ДПС), та достатньо вільне трактування ними окремих статей КУпАП та законів України. 

Просимо Вас надати відповідь на наступні питання:

1) Ст.124 Кодексу про Адміністративні правопорушення:
Стаття 124. Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна.

Вищезгадана стаття має на увазі покарання водія, якщо він порушив ПДР і заподіяв ушкодження транспортним засобам та інше. Але як бути в разі, якщо я, рухаючись на власному автомобілі, зашкодив його, потрапивши, наприклад, у відкритий колодязь на дорозі чи яму, заповнену дощовою водою? Пошкодження транспортного засобу є, але ушкоджений тільки МІЙ автомобіль, і він ніяк не може бути й знаряддям правопорушення, й постраждалим одночасно. Крім того, П. 3.16. Наказу Міністерства внутрішніх справ України №111 від 27 березня 2009 р. "Про затвердження інструкціі з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС" говорить, що одним із завдань і функцій є контроль за утриманням автомобільних доріг, вулиць, дорожніх споруд та залізничних переїздів у безпечному для дорожнього руху стані, обладнанням вулиць і доріг технічними засобами регулювання дорожнього руху. Та й порушення ПДР у даних випадках відсутні – має місце погано організована робота дорожніх служб. Роботу яких й повинні контролювати працівники ДАІ, та у випадку виявлення недоліків в їх роботі – притягувати відповідальних осіб до адмін. відповідальності.

Питання:
– чи застосовується Стаття 124 КУпАП у випадку пошкодження автомобіля, наприклад, через поганий стан дорожнього полотна: якщо порушення ПДР відсутнє та немає пошкодження ІНШИХ транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, а збиток нанесений тільки одному автомобілю (який, власне, і отримав пошкодження)?
——————————————————————————————————————-
2) Ст.272 Кодексу про Адміністративні правопорушення:
Стаття 272. Свідок
Як свідок у справі про адміністративне правопорушення може бути  викликана кожна особа, про яку є дані, що їй відомі які-небудь обставини, що підлягають установленню по даній справі.
На виклик органу (посадової  особи), у провадженні якого перебуває справа, свідок зобов’язаний з’явитися в зазначений час, дати правдиві пояснення, повідомити все відоме йому по справі і відповісти на поставлені запитання. 

   
Але спільний Наказ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ та МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ від 09.09.09 року і 400/666 у п. 2.6. говорить:
"Огляд на стан сп’яніння на місці зупинки транспортного засобу проводиться в присутності двох свідків. Не можуть бути залучені як свідки  працівники міліціі або особи, щодо неупередженості яких є сумніви.

Питання:
– А) Чи може працівник міліціі, що склав адміністративний протокол, одночасно бути й свідком у справі про адміністративне правопорушення?
– Б) Чи може інший працівник наряду ДПС, що не складав протокол, бути свідком у справі про адміністративне правопорушення, й чи дозволено вписувати його дані до протоколу та постанови про адміністративне правопорушенняі? 
———————————————————————————————-
P.S. То есть, всё достаточно понятно: при ДТП в зимний экстремальный период (особенно актуально сейчас) – снега по пояс, гололёд и т.д. – наказывать нужно "хозяина дороги", а не водителя (с мотивировкой: "должен держать безопасную скорость и безопасную дистанцию и т.д.)… 

Но работники  ГАИ идут путём наименьшего сопротивления: ВСЕГДА И ОДНОЗНАЧНО ПРИ ДТП ВИНОВЕН ВОДИТЕЛЬ! Дорожная служба не несёт совершенно никакой ответственности, а вот потерпевшая сторона (то есть водитель) получает протокол с изъятием водительского удостоверения, и после должна доказывает свою невиновность в суде. Маразм полнейший, ну и обширное поле деятельности для взяток м вымогательства со стороны тех же работников ГАИ.
——————————————————————————————-
Стаття 140. Порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху чи означення на автомобільних дорогах і вулицях місць провадження робіт.

Порушення правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при утриманні автомобільних доріг і вулиць, залізничних переїздів, інших дорожніх споруд, невжиття заходів щодо своєчасноі заборони або обмеження руху при виникненні умов, які загрожують безпеці руху, або неприйняття своічасних заходів до відновлення безпечних умов для руху – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від шістдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. 

Порушення, передбачені частинами першою, другою або третьою цієї статті, що спричинили створення аварійної обстановки або пошкодження транспортних засобів, вантажів, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб, громадян – суб’єктів господарської діяльності від п’ятдесяти до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від п’яти до десяти діб. 

Макс & Игорь, читатели "УК"

 

You may also like...