Як ДАІ мажорів «приземляла»

Однак вулиці в старому місті вузенькі. Тож водій «мажорного» автомобіля, який звик, у силу свого достатку, поводитися на дорозі по-хамськи, зупинивши автівку, де йому заманеться, може спричинити транспортний колапс у всьому кварталі.

Рейд «заповідною» зоною

Ще донедавна ситуація на дорогах центральної частини міста здавалася безвихідною. Так, на Інститутській, Грушевського, Шовковичній, Богомольця даішників – наче грибів після дощу: через кожні 50 метрів. Проте користі з цього майже немає – автоінспектори поводяться вкрай обережно і вважають за краще не зв’язуватися з власниками аж надто крутих «тачок». Їхня робота зводиться до періодичного регулювання руху «у ручному режимі». Мажори ж сприймають працівників ДАІ як порожнє місце. Оскільки знають: гроші – це влада, а проти влади простий хлопець із зарплатою в дві тисячі гривень не піде, побоїться.
Та порядок на вулицях все ж необхідно наводити. Бо географія Києва така, що дорожні корки на деяких згаданих вище вулицях легко призводять до заторів і «тягучки» завдовжки в півміста. Саме задля цього Державтоінспекція нещодавно вирушила у пробний рейд центральною частиною столиці.

Три екіпажі спеціального підрозділу МВС, раніше відомого як «Кобра», виїхали від готелю «Київ» і попрямували на вулиці Грушевського, Інститутську та Шовковичну. Порушників довго не шукали. Кількох водіїв, які зупинили авто в недозволеному місці, довелося напоумляти і зауваженнями, й навіть протоколами. На зауваження заслужили ті, хто був за кермом службових автомобілів. «Легко відбувся» працівник Нацбанку, який поставив машину у вузькому місці прямо під знаком «Зупинка заборонена» – щоправда, із позначкою «Окрім автотранспорту НБУ». За ним вже простягнувся чималий хвіст із автівок.

Сюрпризи та колізії

Найбільш зухвалі порушення учасники рейду виявили біля готелю «Дніпро». Джип «Мерседес» стояв мало не на другій смузі з ввімкненою «аварійкою». Коли ж до «мерса» під’їхав патрульний автомобіль і інспектори почали перевіряти документи у водія, останній був неймовірно здивований. До речі, чоловік так і не зміг чітко пояснити, з яких причин увімкнув «аварійку», і з невдоволеним виглядом пішов до міліцейської машини складати протокол. Варто зазначити – водії інших авто, хаотично припаркованих у тому ж районі, зрозумівши, що коїться щось зовсім незвичне, почали тихенько розповзатися від гріха подалі.

Інший інцидент стався за півсотні метрів від попереднього. У той час як порушники, відчувши щось недобре, крадькома роз’їжджалися, водій сріблястого джипа «Мерседес» знайшов, як йому здалося, чудове місце для паркування. Величезний автомобіль стояв на газоні, перегородивши тротуар і виїзд із двору. Коли ж міліціонери почали складати протокол за очевидне порушення, водій занервував і, власне, озвучив ще одну серйозну проблему центру столиці.

– Та ви самі подивіться, тут же нема де машину поставити! – гарячкував він. – Обладнайте парковки, а потім штрафуйте!

Та інспектор був непорушний і продовжував складати протокол. Адже й справді – відсутність місць для паркування не дає права нехтувати законом.

І справді, автомобільні проблеми столиці відомі давно. Темпи зростання кількості машин набагато перевищують темпи «природного відмирання» авто, тобто, їх руйнування в аваріях, припинення експлуатації зважаючи на вік чи з інших причин. Територія ж міста не збільшується, і нові дороги, особливо в центрі, ніхто не будує. Це ж стосується і парковок – навіть там, де вони є, власники заламують такі ціни за місце, що й небідна людина замислиться, чи потрібне воно їй.

– Візьмемо хоча б один із найвідоміших офісних хмарочосів у центрі Києва, – каже правозахисник Едуард Багіров. – Вартість підземного паркінгу там була приблизно 120 гривень на годину. Щоб поставити машину на день і піти на роботу, потрібно викласти шалену суму. А якщо залишити автомобіль на вулиці чи навіть просто на дорозі, штраф буде значно меншим. Та й штрафуватимуть не щодня, це вже точно. До того ж, маємо законодавчу колізію: закон написаний для всіх, але певній категорії людей дозволено його порушувати. Звідси й проблеми – зокрема на дорогах.

Покарання без… покарання

Виявити «дірку» в законодавстві ми мали змогу не зрушивши з місця, де на газоні припаркувався вже згаданий водій «Мерса» з увімкненою «аварійкою». Протокол чоловік отримав, доведеться сплатити штраф, але його джип навіть не рушив із місця. Інспектори вже закінчили оформляти наступного порушника, а джип як стояв з увімкненою аварійною сигналізацією, так і залишився стояти.
– У тім-то й проблема, – коментує ситуацію один із патрульних. – Ми виписали протокол – і що? Вимагати, щоб водій прибрав машину, не маємо права, а покарання за це конкретне порушення він уже отримав.

Як бачимо, лише силами підрозділів автоінспекції проблему вирішити не вдасться. Тут треба розплутати цілий клубок негараздів, перш за все законодавчих: від незахищеності охоронців закону до депутатської недоторканості. Отже, слово за законодавцями. Дуже хочеться сподіватися, що часи загального хамства та страху на дорозі підуть у небуття, і навіть найбагатші та з найвищим рівнем влади наші співгромадяни додержуватимуть написані для всіх правила. До речі, вони дуже прості й не вимагають якихось надзвичайних зусиль. Що ж до правоохоронців, то вони робитимуть усе від них залежне, щоб навести на дорогах порядок.

Сергій Стороженко, «ІЗ»

Євген Кравець, начальник прес-служби ДДАІ МВС України:

Такі рейди, як згаданий вище, ми плануємо здійснювати регулярно. Як мінімум, центральні вулиці мають бути очищені від «паркувального хаосу». Під прицілом перебуватимуть порушення водіями правил зупинки, стоянки й паркування. Та навіть якщо ми регулярно штрафуватимемо порушників, рейди – це далеко не все, що потрібно зробити. Нам належить виконати величезну роботу з оптимізації законодавства. Тільки так можна розв’язати більшість проблем на дорогах, спричинених вадами наших законів.

You may also like...