Недосяжне небо: Чому в Україні захмарні ціни на авіаквитки

Для більшості українців квиток на літак – розкіш, про яку можна тільки мріяти.

Як пише видання «Авіація України»,  якщо в Європу ми іноді все-таки літаємо, то внутрішні рейси зазвичай відправляються майже порожні. Адже, наприклад, полетіти сьогодні з Києва до Сімферополя і назад коштує понад 4 тисяч гривень. До Харкова – трохи більше 2 тисяч.

Високі ціни – бо немає конкуренції, каже досвідчений мандрівник і блогер Олександр Чебан. Він був уже в 40-ка країнах світу і знає: в Україну літати дійсно дуже дорого. Навіть у Європі, де зарплати вищі в 5-10 разів, авіаквитки дешевше, ніж у нас.

«Навіть в день польоту можна купити квиток за 100-150 євро. У лоукост компаній, підходячи до цього розумно і плануючи поїздку завчасно, ціна може бути вкрай низька і доходити до 10-15 євро », – розповідає Олександр.

У минулому році Антимонопольний комітет запідозрив компанію «Дніпроавіа» в завищенні ціни майже в 2 рази. Відразу квитки подешевшали. А ось «Аеросвіт» зобов’язаний продавати частину квитків за низькими тарифами.

Але де ці квитки – невідомо. Навіть за 10 днів найдешевший політ за Україну в обидва кінці обійдеться не менше ніж в 1700 гривень. Коментувати «Фактам» свої ціни в «Аеросвіті» не захотіли. Зате в Міжнародних авіалініях України кажуть: головна проблема у малій кількості пасажирів.

«Ми всі готові і прагнемо, щоб це було дешевше. Є вартість перевезення, кількість перевезених пасажирів. Від кількості бажаючих полетіти буде залежати в кінцевому підсумку кількість рейсів, і це призведе до зниження вартості», – говорить виконавчий віце-президент з комерції авіакомпанії« Міжнародні авіалінії України» Сергій Фоменко.

Знизити ціни можна скасувавши податок на додану вартість на квитки. Тоді вони б подешевшали на 20%. Міністр інфраструктури Борис Колесников обіцяє, що вже на зимові свята українці будуть літати дешевше.

«Будемо вносити зміни до податкового кодексу на першій же вересневої сесії ради. Скасують ПДВ на квитки – це перший шлях. Другий шлях – конкуренція. Не буде конкуренції – не буде цін », – вважає Колесніков.

В Україну готові прийти нові європейські компанії і лоукост. Для цього необхідно долучитися до так званого угоди про відкрите небо. У 90-х завдяки цьому документу авіаквитки в Європі подешевшали в 2 рази.

Але підписати його нам постійно щось заважає, в даний час переговори в черговий раз відклали. До 2013-го року. А поки, щоб через захмарних цін

You may also like...