Чому кількість викрадених автівок зросла в Україні удвічі, а до суду доходила лише кожна 5 справа
Зростання торік кількості автокрадіжок в Україні майже вдвічі є закономірною тенденцією, вважає автомобільний експерт Рауль Чилачава. Він констатує Українському Радіо, що в умовах війни пріоритетом поліції є не пошук автозлодіїв. А на початку нинішнього — 2023 року — число крадіжок автівок стало меншим, ніж до повномасштабного вторгнення Росії.
Як передає Українське радіо про це інформує портал “Опендатабот”. За словами Рауля Чилачави, найбільше крадіжок фіксують у сегменті так званих демократичних авто (вартістю 20-40 тисяч доларів, за словами експерта). Суперечливим є вплив комендантської години, зауважує він. У тому числі завдяки їй зменшується кількість квартирних крадіжок в Україні. Натомість на скорочення числа автозлодіїв комендантська година не впливає, вважає Рауль Чилачава.
Поліції “на все не вистачає ресурсів”
“Війна та економіка — два фактори (збільшення кількості крадіжок автівок — ред.). На початку війни злочинність також повинна була адаптуватися до ситуації, яка виникла. В перші місяці автомобілі не були метою номер один. Потім почались економічні негаразди, зростання курсу долара, і це призвело до того, що деякі види автомобілів просто стало вигідно красти, щоб розбирати на запчастини та продавати, тому що у людей не вистачає грошей на нові запчастини”, — зазначає Рауль Чилачава.
Він додає, що сьогодні поліція і загалом система МВС долучені до виконання військових завдань. “Наприклад, у Києві поліція зі стрілецької зброї збивала дрони, вони працюють над тим, щоб виявляти коригувальників вогню. Тобто займаються більш серйозними справами, ніж викрадення автомобілів. На все не вистачає ресурсів і є певні пріоритети. Тому виникають проблеми, які є супутніми для війни та економічних негараздів”, — каже експерт.
“Викрадачі автівок стали демократичнішими”
Є економічні проблеми в країні, і це означає, що й автовикрадачі стають “демократичнішими”, зазначає Чилачава. “Якщо ми говоримо про “лакшері” сегмент, то там є війна технологій. Щодо таких поширених моделей, як Skoda, Toyota, Hyundai тощо, то це насамперед історія про те, що, наприклад, людина вирішила ставити автомобіль не на платну стоянку, а біля будинку, і при цьому не купувала коштовної сигналізації.
Однак звичайний заводський іммобілайзер не є проблемою для крадіїв. Крім того, люди думають, що якщо діє комендантська година, то нічого не трапиться. Але злочинці добре на цьому знаються, і є непоодинокі випадки, коли вони мають фальшиві перепустки та інші документи, які допомагали їм пересуватися вночі. У сегменті демократичних авто (вартістю 20-40 тисяч доларів) є найбільше зростання викрадень, зауважує експерт.
На фото: Рауль Чилачава, ФБ-сторінка
Як вберегти авто від викрадень?
Щодо квартирних крадіжок злочинність упала, і на це вплинуло те, що люди дуже часто перебувають удома і діє комендантська година, наголошує журналіст. У випадку викрадення коштовних авто, наприклад, від 100 тисяч доларів, треба більше часу та підготовки. Треба розуміти, як знайти GPS та інші пристрої, які можуть бути в автомобілі.
Коли крадуть дешевші машини, то там не так багато систем безпеки, і ніхто не буде цим перейматися, бо це дуже високі ризики. Відтак треба розуміти, навіщо ти ризикуєш”, — каже Рауль Чилачава. Наскільки швидко можуть знайти викрадене авто? Це залежить від того, наскільки швидко людина звернеться до поліції, чи буде введено план “перехоплення”, хто буде цим займатися і наскільки непрофесійними є викрадачі?
А страхування?
Автомобільний експерт наголошує: щоб вберегти свою автівку, варто не залишати її будь-де на ніч, зокрема в небезпечних місцях. Крім того, завжди рекомендують придбати страхування КАСКО, де ви застраховані і можете менше хвилюватися. Принаймні з імовірністю 99,9% ви отримаєте компенсацію, якщо ваш автомобіль викрадуть. Водночас Чилачава зазначає, що потрібно уважно читати умови страхової компанії. Є просте правило: дорожчий тип страхування надійніше за дешевший.
“Нас не має турбувати кількість ДТП, важливо — скільки у ДТП загинуло?”
“ДТП — це взагалі історія цивільної відповідальності, страхових компаній та частково організації дорожнього руху. Нас не повинна турбувати їх кількість. Важливо — скільки людей загинуло та було травмовано під час ДТП? Це дуже важливо і для держави, і суспільства. Я не знаю, чи зросла кількість людей, які гинуть зараз на дорогах? А серйозних аварій, де загинула велика кількість людей, нині немає”, — резюмує Рауль Чилачава.
Джерело: Українське радіо
Tweet