Чому кількість викрадених автівок зросла в Україні удвічі, а до суду доходила лише кожна 5 справа

Фото: Суспільне Дніпро

Зростання торік кількості автокрадіжок в Україні майже вдвічі є закономірною тенденцією, вважає автомобільний експерт Рауль Чилачава. Він констатує Українському Радіо, що в умовах війни пріоритетом поліції є не пошук автозлодіїв. А на початку нинішнього — 2023 року — число крадіжок автівок стало меншим, ніж до повномасштабного вторгнення Росії.

Як передає Українське радіо про це інформує портал “Опендатабот”. За словами Рауля Чилачави, найбільше крадіжок фіксують у сегменті так званих демократичних авто (вартістю 20-40 тисяч доларів, за словами експерта). Суперечливим є вплив комендантської години, зауважує він. У тому числі завдяки їй зменшується кількість квартирних крадіжок в Україні. Натомість на скорочення числа автозлодіїв комендантська година не впливає, вважає Рауль Чилачава.

Кількість проваджень про викрадення авто

Кількість проваджень про викрадення авто

Поліції “на все не вистачає ресурсів”

“Війна та економіка — два фактори (збільшення кількості крадіжок автівок — ред.). На початку війни злочинність також повинна була адаптуватися до ситуації, яка виникла. В перші місяці автомобілі не були метою номер один. Потім почались економічні негаразди, зростання курсу долара, і це призвело до того, що деякі види автомобілів просто стало вигідно красти, щоб розбирати на запчастини та продавати, тому що у людей не вистачає грошей на нові запчастини”, — зазначає Рауль Чилачава.

Він додає, що сьогодні поліція і загалом система МВС долучені до виконання військових завдань. “Наприклад, у Києві поліція зі стрілецької зброї збивала дрони, вони працюють над тим, щоб виявляти коригувальників вогню. Тобто займаються більш серйозними справами, ніж викрадення автомобілів. На все не вистачає ресурсів і є певні пріоритети. Тому виникають проблеми, які є супутніми для війни та економічних негараздів”, — каже експерт.

“Викрадачі автівок стали демократичнішими”

Є економічні проблеми в країні, і це означає, що й автовикрадачі стають “демократичнішими”, зазначає Чилачава. “Якщо ми говоримо про “лакшері” сегмент, то там є війна технологій. Щодо таких поширених моделей, як Skoda, Toyota, Hyundai тощо, то це насамперед історія про те, що, наприклад, людина вирішила ставити автомобіль не на платну стоянку, а біля будинку, і при цьому не купувала коштовної сигналізації.

Однак звичайний заводський іммобілайзер не є проблемою для крадіїв. Крім того, люди думають, що якщо діє комендантська година, то нічого не трапиться. Але злочинці добре на цьому знаються, і є непоодинокі випадки, коли вони мають фальшиві перепустки та інші документи, які допомагали їм пересуватися вночі. У сегменті демократичних авто (вартістю 20-40 тисяч доларів) є найбільше зростання викрадень, зауважує експерт.


На фото: Рауль Чилачава, ФБ-сторінка

Як вберегти авто від викрадень?

Щодо квартирних крадіжок злочинність упала, і на це вплинуло те, що люди дуже часто перебувають удома і діє комендантська година, наголошує журналіст. У випадку викрадення коштовних авто, наприклад, від 100 тисяч доларів, треба більше часу та підготовки. Треба розуміти, як знайти GPS та інші пристрої, які можуть бути в автомобілі.

Коли крадуть дешевші машини, то там не так багато систем безпеки, і ніхто не буде цим перейматися, бо це дуже високі ризики. Відтак треба розуміти, навіщо ти ризикуєш”, — каже Рауль Чилачава. Наскільки швидко можуть знайти викрадене авто? Це залежить від того, наскільки швидко людина звернеться до поліції, чи буде введено план “перехоплення”, хто буде цим займатися і наскільки непрофесійними є викрадачі?

А страхування?

Автомобільний експерт наголошує: щоб вберегти свою автівку, варто не залишати її будь-де на ніч, зокрема в небезпечних місцях. Крім того, завжди рекомендують придбати страхування КАСКО, де ви застраховані і можете менше хвилюватися. Принаймні з імовірністю 99,9% ви отримаєте компенсацію, якщо ваш автомобіль викрадуть. Водночас Чилачава зазначає, що потрібно уважно читати умови страхової компанії. Є просте правило: дорожчий тип страхування надійніше за дешевший.

“Нас не має турбувати кількість ДТП, важливо — скільки у ДТП загинуло?”

“ДТП — це взагалі історія цивільної відповідальності, страхових компаній та частково організації дорожнього руху. Нас не повинна турбувати їх кількість. Важливо — скільки людей загинуло та було травмовано під час ДТП? Це дуже важливо і для держави, і суспільства. Я не знаю, чи зросла кількість людей, які гинуть зараз на дорогах? А серйозних аварій, де загинула велика кількість людей, нині немає”, — резюмує Рауль Чилачава.

Джерело: Українське радіо

You may also like...