Наколка – друг не только чекиста, но и телевизионщика. «Телелохотроны» продолжаются…

Прелестные девушки-ведущие, оккупирующие голубые экраны после полуночи, обещают подарить телезрителям от 200 до 5 тыс. грн. только позвони. Мы уже писали о том как многие наши телеканалы приютили у себя современных телемошенников, которые голосами тех самых девушек внушают телезрителям, что стоит только попробовать и ты выиграешь денежку. На самом деле конечно это чистой воды «кидалово», в чем еще раз убедился журналист, испытав счастья на этом «поле чудес». С помощью ненавязчивых подсказок отгадать загадки устроителей аттракционов невиданной щедрости не смогут разве что те, кто уже уснул (обычно такие телеигры происходят ночью, а на некоторых каналах — и по утрам). Предлагаем рассказ очевидца.

Пізно ввечері у минулий четвер телеканал «Сіті» переконав мене, що наколка – друг не лише чекіста. Ну ви ж знаєте, що є така приказка, стара і стьобна. Тільки замість «наколки» там вживається дещо брутальніше слівце, але ми з вами люди інтелігентні й обійдемося евфемізмом. Так ось, наколюють нас давно вже не тільки чекісти, але й телевізійники. І не тільки на вищезгаданому каналі, але й на СТБ я спостерігав подібні речі. Але безпосередню участь чорт мене смикнув у них взяти саме на «Сіті»

Коротше, десь опівночі перемикаю пульт на цей канал, а там вельми чарівна паночка щось енергійно виголошує. І сама вона гарненька така дівчина, що помилуватися хочеться. І щось уже надто емоційно промовляла сонному глядачеві – так, що з нього весь сон мав би злетіти. У мене таки злетів і я збагнув: мова йде про гроші. Ця телевізійна киця ніжно і водночас наполегливо переконувала мене, що я легко можу виграти якусь там суму – щось близько семисот гривень. І то елементарно: досить лише із запропонованого на екрані набору літер скласти слово, потім зателефонувати з мобільника або зі стаціонарного телефону за вказаним номером – і грошики у вас у кишені. Літери там були такі: «парк толя». Ми, писаки, люди досвідчені, ми словами на життя собі заробляємо, то що нам вартує якісь нещасні вісім літер скласти в одне слово? Та раз плюнути! Тим більше, що й кількасот гривень у господарстві не завадять.Тож я навіть не буду переконувати вас повірити мені, бо ви й так не матимете сумнівів, що я швидко вивів оте слово – «картопля». Проступило воно в моїй голові й аж пальці на руках засвербіли від щастя – так захотілося мерщій набрати запропонований тією кицею номер. Я й набрав.

Темпераментна ведуча гаряче передавала глядачеві свій відчай від того, що ніхто не телефонує і їй нема з ким спілкуватися в прямому ефірі. Я собі й думав, що зараз там почую свій власний голос. Але не так сталося, як гадалося. Спершу по мобільнику, а тоді й по стаціонарному мені повідомили, що послуга платна і зараз бездушний комп’ютер визначить, чи потраплю я в число можливих претендентів, які матимуть шанс дочекатися дзвінка з телеканалу і можливість запропонувати свою версію слова. В обох випадках мені було сказано, що я увійшов у число щасливчиків і можу чекати. Я, наївний, чекав собі й чекав. А ведуча тим часом все з більшим і більшим відчаєм нарікала, що ось, мовляв, вона помирає від бажання почути чийсь голос в ефірі, але ніхто не телефонує. «Так мене ж увімкніть!» – ледь не кричав я.

Заради справедливості треба сказати, що час від часу хтось додзвонювався до ефіру, але казали якісь дурниці – слова, які складалися далеко не з усіх восьми літер, вказаних на екрані, а то й узагалі інші літери застосовували: то «пора», то «пляшка». Спершу я думав, що, крім мене, біля екранів самі ідіоти сидять і вони не здатні простенького словечка вивести. А тоді здогадався, що ідіот таки я. Бо я їм зі своєю правильною відповіддю не потрібний. Їм треба подовше потримати напругу в ефірі, щоб якомога більше глядачів зателефонувало. Найімовірніше, хитрі телевізійники мають домовленості з телефонними кампаніями і ті діляться з ними прибутками від численних телефонних дзвінків.

Мені скажуть, мовляв, тебе ж попередили, що послуга платна – так і нарікати нема чого! А я відповім: ота енергійна ведуча не викладає глядачеві докладно всі умови змагання, не каже, що коли ви зателефонуєте, то це зовсім не значить, що ваш голос прозвучить в ефірі, не попереджає, що вас іще комп’ютер вибиратиме. Тож і виходить, що глядача просто елементарно наколюють, як це раніше чекісти робили. Тільки ті хотіли свідчення з нас витягти, а телевізійники – гроші. І боюся, що їм це таки вдається. Принаймні, з мене, дурного, витягли. Я й наступне слово визначив – «паляниця», але телефонувати чомусь не став.

Журналісти «Телекритики» спробували отримати коментарі щодо програми «Класики» у каналу «Сіті», проте це виявилось непросто. «В нас немає прес-служби», – відповіли у компанії «Гравіс» на прохання з’єднати із прес-службою. На прохання переключити на тих, хто займається програмою «Класики», людина, яка взяла слухавку, повідомила, що програма «покупна», а всіх, хто дзвонить «возмущаться», що буває дуже часто, вона переключає на Віталика. Після повторного запевнення, що телефонують по коментар, а не поскаржитись на програму, співробітниця «Сіті» відповіла: «Я вас все равно переключу на Виталика». Віталік виявився керівником інтерактивних проектів Віталієм Губченком; він чемно вислухав і спершу повідомив, що нічого не зрозумів, бо не спілкується українською мовою. А після перекладу російською повідомив, що не знає такого видання і не розуміє, чого від нього хочуть. І лише після ще одного роз’яснення нарешті дав електронну адресу, за якою можна вислати запитання.

«Я это прокомментировать не могу, так как не я являюсь производителем продукта, а также его модератором. Знаю, что, если абонент совершает звонок, то он соглашается с теми правилами, которые прописаны на сайте ww.motvet.com.ua. На сайте подробно расписана механика данной игры. Также знаю, что сайт ww.motvet.com.ua с подробной информацией о правилах игры и номер справочной службы организаторов постоянно указывается в программе, от начала до конца. Производителем продукта является ООО «Эндемол Москва», – сказав пан Губченко.

Юрій Луканов, «Телекритика»

КСТАТИ

Контролирующие органы Евросоюза установили, что большинство телевизионных викторин являются обычными «лохотронами»! Оказалось, телеканалы часто вводят в заблуждение своих зрителей, создавая у них иллюзию соревнования, лишь бы удержать их перед экранами и заставить беспрерывно набирать номер платного телефона.

Надзорный орган Великобритании по контролю за телерадиовещанием и коммуникациями (OFCOM) оштрафовал на два миллиона фунтов стерлингов (более четырех миллионов долларов) телепрограмму за обман зрителей при проведении викторины.

Утренняя телепрограмма GMTV регулярно устраивала в своем эфире викторины, ответы на вопросы которой ее организаторы продолжали принимать по телефону даже после того, как победители были определены. При этом стоимость одного телефонного звонка для желающих участвовать в викторине доходила до 1,8 фунта стерлингов.

У европейских телеканалов подобные проблемы начались с 2005 года. Тогда Федеральное бюро телекоммуникаций Швейцарии выяснило, что телеканалы Sat.1, Star TV и Viva Schweiz нарушали законодательство об азартных играх. После чего вещатели были вынуждены снять телевикторины с эфира. Сей случай привлек к этому виду программ внимание соответствующих органов в других странах, и вот уже в Голландии и Германии они начали внимательнее просматривать шоу-викторины, в частности таких телегигантов, как RTL и SBS.

Читайте также по теме:

Украинские телеМавроди: почуствуй себя лохом, позвони на телевикторину!

Телевикторины – тотальный обман зрителей!

Нету средств на телефоне? Все спустил на «лохотроне»!

Жертвы телевидения: расплата за доверие

От УК: Интерестно куда смотрят правоохранительные органи и различные надзорные инстанции? Или за все заплачено? Напомним потерпевшим от телекидал, что любое обращение граждан или организаций в адрес Генпрокуратуры рассматривается в установленном законом порядке, и проводится соответствующая проверка.

You may also like...