В НБУ пояснили, за яких умов касир не має права не прийняти валюту
У випадку відмови слід звернутися зі скаргою до безпосереднього керівника відділення банку чи обмінника.
Касири у відділеннях банку чи валютообмінних пунктах не мають права відмовляти у прийнятті купюр іноземної валюти, якщо такі купюри пройшли детектор та лічильник.

Якщо валюта пройшла детектор, її мають прийняти до обміну / фото ua.depositphotos.com
Про це заявив голова Національного банку Андрій Пишний у телемарафоні, зазначивши при цьому, що якщо громадянам раптом відмовляють у прийнятті валюти, намагаючись пред’явити якийсь наказ або пояснюючи щось, завжди можна оскаржити ці дії, звернувшись до керівництва банку безпосередньому в цьому відділенні.
“Тепер касир у відділенні банку, у валютообмінному пункті не має права вам відмовити, якщо валюта, купюра, яку ви йому даєте для обміну, пройшла лічильник і пройшла детектор. Все. Крапка. Я хочу, щоб почули це всі – і валютообмінники, і громадяни”, – сказав Пишний.
Що робити, якщо в обміниках не приймають валюту
Раніше УНІАН писав про те, що в обмінниках можуть відмовити в обміні зношених доларових купюр у разі, якщо:
- купюра має кілька пошкоджень;
- купюра дуже зношена;
- порвана купюра;
- на купюрі є плями.
У цих випадках банк або фінансова установа (обмінник) може запропонувати відправити купюру на інкасо – тобто, на обмін в іноземний банк. Але за це доведеться заплатити – 10-30% від номіналу банкноти. Тобто, якщо відправити на інкасо 100 доларів, то назад можна повернути тільки 70.
У червні 2023 року повідомлялося про те, що українські обмінники не хочуть приймати застарілі банкноти, або ж пропонують обміняти їх з комісією – наприклад, старими вважаються купюри, випущені в 1996 році. Національний банк України дав роз’яснення, чи мають право обмінники відмовляти в обміні доларів, в яких випадках можуть відмовити і як поміняти валюту.
Всі доларові купюри, випущені з 1914 року, вважаються дійсними, а комерційні та державні банки зобов’язані їх приймати.
Якщо ж банк або небанківська фінансова установа порушують нормативно-правові вимоги Національного банку та права споживача при обміні валюти, споживачеві радять звернутися зі скаргою до керівництва такого банку або небанківської фінансової установи. У разі, якщо з боку керівництва реакції не буде, тоді потрібно звернутися в Національний банк. // УНІАН
Tweet